  • 1. Data: 2011-11-20 09:24:12
    Temat: ZUS - zaległa składka zdrowotna "zawieszacza"
    Od: "marek R." <m...@g...com>

    Jak wcześniej pisałem "zawieszałem" DG z ZUS przez wyrejestrowanie,
    ale bez likwidacji w gminie. Zgodnie z ówczesnymi radami ZUS, ale
    niezgodnie z obecną interpretacją.
    Zawieszenie dotyczyło składki zdrowotnej, społecznych z racji
    zatrudnienia na podst. umowy o pracę nie płaciłem.

    Pewnie będzie trzeba to zapłacić, i zastanawiam się nad strategią.
    Zgłosić się czy czekać ? Czekanie zwiększa odsetki, zgłoszenie
    przyspiesza sprawę, i likwiduje chyba znikomą szansę, że ZUS odpuści.
    Przedawnienie praktycznie 10 lat, więc czekanie to raczej zaciskanie
    pętli.
    Jaką strategię przyjąć ? Czy jak się zgłoszę mam szansę na anulowanie
    odsetek ? Czy można liczyć na umorzenie części składek ?