  • 11. Data: 2002-10-15 08:47:32
    Temat: Re: zwrot podatku VAT dla klienta z zagranicy
    Od: "milano" <k...@o...pl>

    > W tej sprawie była nowelizacja ustawy o VAT - najlepiej jednak sięgnąć do
    > źródła.
    > AFAIR jeśli licencjobiorca ma siedzibę za granicą, to traktuje się to jako
    > eksport usług. Nie wiem tylko czy przypadkiem umowa licencyjna nie musi
    > mieć formy pisemnej.

    Dziekuje wszytkim za pomoc strona http://www.vat.pl dokladnie to opisuje i
    widze ze procedura jest bardzo prosta DO BULU! aby klientowi sie odechcialo
    nie mowiac o sprzedwacach.
    Jestesmy mała firma, sprzedajaca elektronike i przypadek "eksportu
    turystycznego" chyba byłby jednorazowy wiec widze ze gra nie warta swieczki
    :(

    Dziekuje za pomoc
    Niewiarowski

  • 12. Data: 2002-10-15 09:40:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Jestesmy mała firma, sprzedajaca elektronike i przypadek "eksportu
    > turystycznego" chyba byłby jednorazowy wiec widze ze gra nie warta

    Przeczytałeś chyba nie te artykuły co trzeba;
    raczej nie należałoby tego rozważać jako zwrot "turystyczny".
    Zajrzyj na początek, tam gdzie definicje
    i zobacz, czy to sprzedajesz jest eksportem usługi czy nie.
    (wg kraju odbiorcy+licencja - szczegóły sobie wygugluj)

    Pzdr
    CEZ

  • 13. Data: 2002-10-15 11:36:17
    Od: "milano" <k...@o...pl>

> [...]
    > i zobacz, czy to sprzedajesz jest eksportem usługi czy nie.
    > (wg kraju odbiorcy+licencja - szczegóły sobie wygugluj)

    ach nie, ja dobrze przeczytałem, ja jestem sprawca tego wątku.
    I konkretnie wygląda sprawa tak ze sprzedajemy elektronikę charakterystyka
    taka ze praktycznie tylko dla lokalnego rynku, ale mamy w ofercie kilka
    urządzeń które zainteresowały klienta zza granicy.

    Jeden z klientów znalazł nasza ofertę na Internecie, chce przyjechać i sobie
    kupić.
    sprzedaż będzie jednorazowa kwota sprzedaży około 750zl brutto (22 %VAT)
    i teraz co ja mam zrobić by jemu został VAT zwrócony np. na granicy??
    bo z tego co przeczytałem, musze posiadać kasę fiskalna określone obroty
    zgłoszenie w UCelnym, Urzędzie skarbowym.... ufff
    Może ktoś to łopatologicznie mi wyłożyć??
    Krzysztof

  • 14. Data: 2002-10-15 12:15:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ach nie, ja dobrze przeczytałem,

    Faktycznie, ja nie doczytałem.

    > Może ktoś to łopatologicznie mi wyłożyć??
    > Krzysztof

    Jeśli to jednorazowo,
    to faktycznie chyba szkoda czasu :-(((
    Ja się nie podejmuję :-(

    CEZ

  • 15. Data: 2002-10-15 21:12:39
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > AFAIR jeśli licencjobiorca ma siedzibę za granicą, to traktuje się to jako
    > eksport usług. Nie wiem tylko czy przypadkiem umowa licencyjna nie musi
    > mieć formy pisemnej.

    dokladnie tak jest, poszukajcie w archiwum