  • 1. Data: 2006-12-11 17:17:35
    Temat: Cło za opony z USA
    Od: Bary <b...@i...pl>

    Witam
    Znajomy wysłał mi komplet zimówek. Dostałem pismo że zostały zatrzymane
    bo podlegają ocleniu. Na dodatek urząd celny przekazał je do jakiejś
    firmy która chce prawie 100 zł. Czy maja takie prawo ? To jakaś paranoja
    dostaje prezent i musze płacić od tego jakieś podatki.

  • 2. Data: 2006-12-14 08:36:48
    Temat: Re: Cło za opony z USA
    Od: "WaldemarW" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Bary" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > która chce prawie 100 zł. Czy maja takie prawo ? To jakaś paranoja dostaje
    > prezent i musze płacić od tego jakieś podatki.

    A w Polsce brakuje opon że trzeba je wysyłać z USA? czy chciales zoszczedzic
    kilka zlotych?

    pozdr

  • 3. Data: 2006-12-14 10:04:24
    Od: Bary <b...@i...pl>

    WaldemarW napisał(a):
    > Użytkownik "Bary" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A w Polsce brakuje opon że trzeba je wysyłać z USA? czy chciales zoszczedzic
    > kilka zlotych?
    >
    > pozdr

    Witam
    Praktycznie nie ma wyboru w rozmiarze 215/70 R15 a zaoszczędzić chciałem
    nie kilka złotych tylko kilkaset.

  • 4. Data: 2006-12-14 13:24:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Dec 2006, Bary wrote:

> [...]

    ...i oVATowaniu, a to jest chyba większa kwota.

    Nie wiem :(, tak dla porządku.

    Sejm tak chciał....
    Cały "problem" w tym, że ten kto kupił prezent nie zapłacił VAT!
    A VAT to taki podatek, co się go płaci OPRÓCZ innych podatków.
    Jak nie zapłacono przy zakupie (bo w USA nie ma) to trzeba
    zapłacic przy imporcie - nic to, że darowizny!
    I nie krzycz po mnie! :) (to tak z przezorności)

    > a zaoszczędzić chciałem nie kilka złotych tylko kilkaset.

    Czyli głównie VAT.
    Myślę że kazdy z nabywców pralki/roweru/fotoaparatu/opon
    wolałby "zaoszczędzić" :), niestety formalnie nazywa się to "przemyt".

    Przecież jak je kupisz *w sklepie* to one są droższe *dlatego* (m.in.,
    bo prawdą jest iż czynników jest więcej) że importer musi doliczyć cło
    i VAT (w tym VAT od cła :>).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-12-14 22:14:13
    Od: "WaldemarW" <w...@n...pl>

    > Witam
    > Praktycznie nie ma wyboru w rozmiarze 215/70 R15 a zaoszczędzić chciałem
    > nie kilka złotych tylko kilkaset.

    A skąd te kilkaset zlotych oszczednosci? BF Googrich 4x4 215/70/15 to koszt
    okolo 230 zl brutto/1 szt

    pozdr

  • 6. Data: 2006-12-15 09:23:57
    Od: Bary <b...@i...pl>

    WaldemarW napisał(a):

    > A skąd te kilkaset zlotych oszczednosci? BF Googrich 4x4 215/70/15 to koszt
    > okolo 230 zl brutto/1 szt
    >

    > pozdr

    Witam
    Bo ja potrzebuje opony do samochodu osobowego a nie 4x4

  • 7. Data: 2006-12-25 16:33:58
    Od: "WaldemarW" <w...@n...pl>

    > Witam
    > Bo ja potrzebuje opony do samochodu osobowego a nie 4x4

    a 4x4 to do jakiego samochodu są? Raczej nie do ciezarowki.

    pozdr