    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 4 Nov 2021 03:53:15 -0700 (PDT)
    Subject: Czy składać pusty VAT-UE po korekcie?
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Nawiązując do mojego wątku o korekcie wypłaty z Google Admob/Adsense.
    Pierwotna faktura była wystawiona z datą wrześniową.
    Google w październiku (przed wypłatą) oświadczył, że dokonał potrącenia
    11 gr. W związku z czym traktuję to jako reklamację (nowe zdarzenie gosp., którego
    nie mogłem przewidzieć przy wystawianiu pierwotnej faktury).

    Wystawiłem fakturę korygującą:
    - data faktury 14 paź
    - do faktury XXX/2021 (z 30.09.2021)
    - Odwrotne obciążenie i GTU_12

    Było:
    1 Dostarczanie przestrzeni reklamowej Google AdMob 350,25 netto

    Winno być:
    1 Dostarczanie przestrzeni reklamowej Google AdMob 350,14 netto

    Wartość netto: -0,11
    Wartość brutto: -0,11

    Powód korekty:
    Reklamacja. Google obniżył ostateczną kwotę do wypłaty, ponieważ stwierdził
    nieprawidłowy ruch (źle wyświetlane/klikane reklamy).

    Program generuje "pusty" VAT-UE w sekcji E tzn.
    jest linijka z kontrahentem IE NIP Googla ale wartość pusta (zerowa?)
    IMHO ze względu na zaokrąglanie wartości do pełnych złotych.

    Czy powinienem:
    a) złożyć taki VAT-UE za październik - innych transakcji UE nie miałem w paź..
    b) nie składać bo jest pusty (i się nic w zeznaniu VAT UE nie zmienia w tej
    transakcji)
    c) znalazłem przypadek w sieci (ale tam było WNT i pomyłka w cenie , a nie
    "reklamacja" - i tam doradzana była korekta VAT UEK za okres pierwotny)
    W moim przypadku kwota na VAT-UE się nie zmienia.

    Ale chciałbym wiedzieć jak w przyszłości takie rzeczy prawidłowo korygować.

    PS.
    Oczywiście zaksięgowałem fakturę korygującą jako:
    Sprzedaż towarów i usług (kolumna 7)
    Data dokumentu/księgowania/Zdarzenia/sprzedaży: 14.10.2021

    Opis zdarzenia: Korekta do FV xx/2021
    odwrotne obciążenie i GTU_12
    VAT: nie podlega -0,11