  • 41. Data: 2022-07-14 07:46:08
    Temat: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 13.07.2022 o 20:12, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > tam się wpisze podstawę to on sam nie wyliczy ile się należy.
    > Nigdy się nawet nie logowałem jeszcze do ZUS to nie wiem czy to jest
    > inteligentny formularz, czy przyjmie wszystko co się wpisze i nic nie
    > sprawdza.
    >
    > W każdym razie mam argument aby w miarę dokładnie przyjrzeć się tym
    > programom.
    >
    > Ciekawe, czy ZUS P DRA można ZUSowi wysłać dwa razy - osobno SPJ, osobno
    > JDG. Dotychczas jeszcze nie wysyłałem - kolega robi to za nas i wolałbym
    > osobno wysłać tylko to co wynika z JDG, ale jak znam ZUS to pewnie 'nie

    ZUS to zbyt skomplikowana materia, zwłaszcza w Twoim przypadku, więc
    nawet nie będę próbował dywagować.

    Mogę Ci tylko powiedzieć jak to jest w przypadku ryczałtu ogólnie.

    Składka zdrowotna jest zależna od przychodu (tak jak pisałeś 3 progi).

    W kolejnych latach działalności jest nieco prościej, bo można
    zadeklarować wysokość składki na podstawie przychodu z poprzedniego roku.
    Ale na początku działalności, w DRA za kolejne miesiące wpisujesz
    narastająco kwotę rocznego przychodu jako podstawę wyliczenia składki ZUS.

    Jak przekroczysz kolejne progi to kwota składki wzrasta.
    Potem, po rozliczeniu roku dopłacasz brakującą kwotę jeśli w trakcie
    roku przekroczyłeś progi.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2022-08-08 16:55:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakiś dobry link do zastanowienia się?

    -----

  • 43. Data: 2022-08-08 18:38:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To byłoby sprzeczne z solidaryzmem społecznym (dobrze rozumianym).
    Ubezpiecz się prywatnie, wg wartości ewentualnego świadczenia.

    -----
    > Składka zdrowotna ma charakter składki ubezpieczeniowej.
    > Jej wysokość nie powinna być zależna od dochodu a jedynie od wartości ewentualnego
    świadczenia.

  • 44. Data: 2022-08-09 11:13:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 08.08.2022 o 16:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jakiś dobry link do zastanowienia się?
    >

    > -----

    Jak dam ci linka, to już nie będziesz miał innowacji. Rusz głową i
    wymyśl coś innowacyjnego :P

    --
    Pete

  • 45. Data: 2022-08-14 07:55:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Normalne byłoby OC zwarte w cenie paliwa.
    Dużo jeździsz (zwykle = jesteś bogaty) => dużo płacisz.
    To teraz się zastanów, dlaczego nie jest.
    Po co OC od auta stojącego 11/12 miesięcy pod chałupą?

    -----
    > Płacenie OC i AC za samochód według tego ile zarabiasz, a nie według tego ile warty
    samochód i jak jeździsz chyba byłoby dziwne.

  • 46. Data: 2022-08-16 15:35:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    jest to jakas koncepcja, ale widac podatnik woli tanie paliwo i
    niedrogą polise

    J.