  • 1. Data: 2007-08-18 09:06:09
    Temat: Darmowy program i wpłaty od użytkowników
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Witam grupę,

    Prowadzę DG, branża "ogólnoinformatyczna", zasady ogólne+vat.
    Być może w niedalekiej przyszłości napiszę prosty programik, który
    powinien być użyteczny dla sporej grupy osób i udostępnię go jako
    freeware w internecie, a na stronie programu będzie zapis mniej więcej
    tej treści "jeśli program okazał się dla Ciebie użyteczny i chciałbyś
    jakoś zmotywować autora do tworzenia następnych wersji, wpłać jakąś
    kwotę na moje konto PayPal".
    Nie spodziewam się kokosów, ale załóżmy, że na całym świecie znajdzie
    się parę osób, które wpłacą od czasu do czasu te kilkanaście albo
    kilkadziesiąt $.
    No i teraz jak to ugryźć od strony podatkowej?
    Czym są te wpłaty? Darowizną? Co z tym dalej robić?
    ajt

  • 2. Data: 2007-08-18 18:36:45
    Temat: Re: Darmowy program i wpłaty od użytkowników
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupę,

    > No i teraz jak to ugryźć od strony podatkowej?
    > Czym są te wpłaty? Darowizną? Co z tym dalej robić?

    Przychodem bezrachunkowym w/g mnie. Wpisać do rejestru przychodów
    bezrachunkowych, dodać do sprzedaży.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl