  • 1. Data: 2003-03-07 03:54:40
    Temat: Faktura eksportowa - jak?
    Od: "AVON" <a...@d...pl>

    Witam,
    będę miała okazję po raz pierwszy wystawić fakturę eksportową. W związku z
    tym nękają mnie wątpliwości... Boję się, że mogę popełnić jakiś błąd, co
    zaowocuje niepotrzebną stratą czasu. Towar ma polecieć kurierem (DHL). Czy
    ktoś z Was korzystał z ich usług i może ich pochwalić bądź zganić?
    Poza tym, czy fakturę eksportową wystawiam w języku polskim czy angielskim?
    Logicznym wyjściem wydaje się wersja angielska, ale u nas niestety nie
    wszystko jest logiczne...
    Gdzie mogę znaleźć przepisy o wyglądzie takiego dokumentu? Do czego może się
    przyczepić U.S.?

    Jestem nieopierzona i jest mi z tym źle :( Jeśli ktoś byłby łaskaw mnie
    doinformować, będę bardzo wdzięczna.

    Pozdrawiam
    Ania
    ------------
    AVON Kosmetyki
    e-mail: a...@d...pl

  • 2. Data: 2003-03-07 06:57:54
    Temat: Re: Faktura eksportowa - jak?
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    AVON wrote:

    > Poza tym, czy fakturę eksportową wystawiam w języku polskim czy angielskim?
    Możesz po polsku ale kontrahent bedzie musiał u siebie tłumaczyć i się
    sfilcuje. Jak będzie tylko po zagramanicznemu, może się filcować
    urzędnik z US. Nie masz możliwości zrobienia dwujęzycznej?
    Ja fizycznie robię to tak, że najpierw wystawiam sobie fakturę w
    normalnym trybie, z programu (coby ze stanów pozchodziło, wyglądało
    fakturowato, ksiegowało się etc.) a potem (ręcznie juz niestety)
    produkuję dwujęzyczną fakturkę w arkuszu kalkulacyjnym i wszyscy są
    happy ;D. W razie potrzeby służę szablonem (Star Office lub Excel)

    > Logicznym wyjściem wydaje się wersja angielska, ale u nas niestety nie
    > wszystko jest logiczne...
    Nie wszystko.... a powiadają, że sztuka uzywania eufemiznów zanika ;)))

    > Gdzie mogę znaleźć przepisy o wyglądzie takiego dokumentu? Do czego może się
    > przyczepić U.S.?
    Do wszystkiego oczywiście ale najbardziej musisz SADów pilnować (cały
    czas oczywiście zakładam, że stosujesz stawkę 0% VAT i chcesz ją
    utrzymać ;) )

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-03-07 15:52:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    (DHL). Czy
    > ktoś z Was korzystał z ich usług i może ich pochwalić bądź zganić?

    Jak wszyscy. (niby ekspres)

    > Poza tym, czy fakturę eksportową wystawiam w języku polskim czy
    angielskim?
    > Logicznym wyjściem wydaje się wersja angielska, ale u nas niestety
    nie

    Najlepiej dwujęzyczna.

    > Gdzie mogę znaleźć przepisy o wyglądzie takiego dokumentu?

    Nie zapomnij o formułkach
    -pochodzenia towaru
    (bo będziesz potem musiała to prostować)
    -warunków dostawy wg Incoterms 1990

    A jesli to DHL to zajrzyj na ich strony:
    dotyczy to wprawdzie importu, ale potrzebne
    informacje będą te same
    http://www.dhl.com.pl/using/import.html

  • 4. Data: 2003-03-07 19:16:01
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    > Nie zapomnij o formułkach
    > -pochodzenia towaru
    > (bo będziesz potem musiała to prostować)
    Z mojej praktyki wynika, że wcale się nie czepiają ich braku (eksport
    morski do US, najpierw miałem, że all goods are of polish origin, potemi
    mi się wycięło i prawie dwa lata hula bez ;)) ).

    > -warunków dostawy wg Incoterms 1990
    to tak - a w razie wysyłki na własny koszt trzeba się przygotowac do
    wyliczenia kosztów POZA granicami RP.

  • 5. Data: 2003-03-07 22:24:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    potemi
    > mi się wycięło i prawie dwa lata hula bez ;)) ).

    Braku nikt się nie będzie czepiał
    zwłaszcza jak
    odbiorca nie wie dlaczego płaci takie, a nie inne cło,
    ale jak się zorientuje, że z deklaracją czy eur1 mógłby
    zapłacić mniej lub nic, to będzie walczył.
    Załatwienie tego w trybie retrospektywnym
    jest znacznie bardziej upierd...

  • 6. Data: 2003-03-07 23:18:10
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    cef wrote:

    > odbiorca nie wie dlaczego płaci takie, a nie inne cło,
    > ale jak się zorientuje, że z deklaracją czy eur1 mógłby
    > zapłacić mniej lub nic, to będzie walczył.

    A faktem jest. W Eurolandzie to MA znaczenie. Hau hau - odszczekuję i
    przyznaję, że pisać trza!!

    > Załatwienie tego w trybie retrospektywnym
    > jest znacznie bardziej upierd...
    Na pewno. Chyba sobie jednak wpiszę gdzieś, na wszelki wypadek ;))

  • 7. Data: 2003-03-16 14:43:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b494vh$9ua$1@nemesis.news.tpi.pl>, AVON wrote:

    > b?d? mia?a okazj? po raz pierwszy wystawiae faktur? eksportow?. W zwi?zku z
    > tym n?kaj? mnie w?tpliwo?ci... Boj? si?, ?e mog? pope?niae jaki? b??d, co
    > zaowocuje niepotrzebn? strat? czasu. Towar ma polecieae kurierem (DHL). Czy
    > kto? z Was korzysta? z ich us?ug i mo?e ich pochwaliae b?d 1/4 zganiae?

    Ja raz skorzystalem. Ale to byl import (do Polski). Moge ich zganic
    za to ze kosztuja okolo 3 razy tyle niz podobne uslugi
    nie-tak-przereklamowanych firm. Konkretnych alternatyw Ci nie wskaze,
    bo to zalezy od kraju przeznaczenia, rozmiaru towaru, jego wartosci
    oraz wymaganej szybkosci. Ale jesli chcesz usluge podobna do DHL,
    spojrz chociaz na EMS Pocztex (zwyklej panstwowej Poczty). Kosztuje o
    wiele taniej a idzie tak samo szybko.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl