  • 1. Data: 2007-10-23 08:17:28
    Temat: Jak posłowie VAT poprawili....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Jak pamiętacie, wiele razy było o tym że w razie zamykania DG trzeba
    "wyprzedać do zera", włącznie z takim absurdem, że jak ktoś chciał
    zatrzymać np. starego PCta to powinien był tego co ma sprzedać na
    allegro i za porównywalną kwotę (ale już "osobiście" a nie na DG)
    kupić porównywalny :>
    Dlaczego? - ano dlatego, że ustawa nakazuje w innych przypadkach
    zwrócić VAT od *wartości nabycia*. Czyli kilka razy więcej, niż
    w takich przypadkach wart jest mienie.
    Słychać było że "posłowie pracują" nad tym tematem, m.in. z okazji
    "sprawy piekarza".
    No i co panujący nam Sejm (przypominam, że do czasu 1. posiedzenia nowej
    kadencji formalnie "stary" Sejm jest "aktualny"!) uchwalił? - w końcu
    zajrzałem:
    http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/ustawy/1507_u.htm

    Absurd został utrzymany!

    W ramach "upraszczania prawa" dopisali.... *kolejny wyjątek*, który
    przywracał wydawałoby się logiczne zasady, ale tylko przy przekazywaniu
    na rzecz organizacji charytatywnych!
    Upraszczanie prawa, wrrrrr!

    Ech...

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2007-10-23 08:59:13
    Temat: Re: Jak posłowie VAT poprawili....
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-10-2007 o 10:17:28 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > W ramach "upraszczania prawa" dopisali.... *kolejny wyjątek*, który
    > przywracał wydawałoby się logiczne zasady, ale tylko przy przekazywaniu

    BTW tam jest odpowiedź na pytanie "z ostatnia":

    "c) Gibraltar traktuje się jako wyłączony z terytorium Wspólnoty
    Europejskiej;" :)

    Do tego uwalili bezpiecznik:

    "12) w art. 88 w ust. 3a pkt 2 otrzymuje brzmienie:
    2) transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo
    jest zwolniona od podatku;"

    Do tego tutaj dali przesy przejściowe:

    "
    Art. 3.
    1. Kwotę, o której mowa w art. 10 ust. 2 ustawy zmienianej w art. 1, dla
    roku 2007 przyjmuje się w wysokości 39 700 zł.
    2. Kwotę, o której mowa w art. 24 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 1, dla
    roku 2007 przyjmuje się w wysokości 139 000 zł.
    "

    Ale już dla art. 113 nie dali..

  • 3. Data: 2007-10-23 10:05:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Do tego uwalili bezpiecznik:

    Tak, to jest POWAŻNY problem, w którymś artykule RP było szerzej.
    "Wróciło nowe", bo ten problem był dawno temu (idzie o przypadek, kiedy
    ktoś wystawił f-rę ze stawką na rzecz która powinna być "zw" i odbiorca
    odliczył). No niestety :(

> [...]
    > 2. Kwotę, o której mowa w art. 24 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 1, dla
    > roku 2007 przyjmuje się w wysokości 139 000 zł.

    No nie dali.
    Bardzo mnie ciekawi co zrobi nowy rząd, bo z komentarzy wynika iż
    "wszyscy" ich podejrzewają, że zechcą "zabrać się do pracy".
    Mówiąc po polsku, że nie mają przygotowanych posunięć w stylu listy
    przepisów do skreślenia.
    PiS przynajmniej "publicznie zbierał informacje z uwagami", ciekawe
    co dalej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-23 10:28:34
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-10-2007 o 12:05:33 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przepisów do skreślenia.
    > PiS przynajmniej "publicznie zbierał informacje z uwagami", ciekawe

    Ale czekaj czekaj, co ma rząd do ustaw - podobno jest trójpodział ;)
    [wiem, czepiam się, każde dziecko wie że to już z republiką nie ma nic
    wspólnego,
    chociaż nie każde jest tego świadomome].

  • 5. Data: 2007-10-23 12:51:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No nie dali.

    Hm... autokorekta:
    http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/ustawy/1507_u.htm

    14) w art. 113:

    a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

    „1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartoœć sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łšcznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    50 000 zł. Do wartoœci sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.”,

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-23 12:53:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Ale czekaj czekaj, co ma rząd do ustaw - podobno jest trójpodział ;)

    O, no, rzeczywiście... to chyba tak działa, że naród nie chce korzystać
    z prawa wnoszenia projektów (pół miliona podpisów, tak?), posłowie od
    czasu do czasu coś wniosą ale rządowi to za mało, więc wnosi własne ;)

    > [wiem, czepiam się, każde dziecko wie że to już z republiką nie ma nic
    > wspólnego,
    > chociaż nie każde jest tego świadomome].

    No i dobrze (że się czepiasz). Może ktoś ten "trójpodział" przemyśli :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-10-23 13:15:43
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-10-2007 o 14:53:23 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > O, no, rzeczywiście... to chyba tak działa, że naród nie chce korzystać
    > z prawa wnoszenia projektów (pół miliona podpisów, tak?), posłowie od
    > czasu do czasu coś wniosą ale rządowi to za mało, więc wnosi własne ;)

    Zobacz na stronach sejmu - inicjatywa obywatelska to atrapa - wszystkie
    projekty
    poszły do kosza.
    Ja się zastanawiam(retorycznie) nad jednym - skoro naród to suweren, to
    czemu te 16mln
    podpisów automatycznie nie legitymizuje ustawy :)

    Myślę że wątpię :)

  • 8. Data: 2007-10-23 13:16:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-10-2007 o 14:51:12 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > opodatkowanej nie przekroczyła łšcznie w poprzednim roku podatkowym
    > kwoty 50 000 zł. Do wartoœci sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.”,

    Tak, ale nie dodali w Art. 3 co zrobić z rokiem 2007.

  • 9. Data: 2007-10-23 14:38:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Zobacz na stronach sejmu - inicjatywa obywatelska to atrapa - wszystkie
    > projekty poszły do kosza.

    Tia.

    > Ja się zastanawiam(retorycznie) nad jednym - skoro naród to suweren, to czemu
    > te 16mln
    > podpisów automatycznie nie legitymizuje ustawy :)

    Nie mam pytań, bo to jest dobre pytanie :)
    Obawiam się, że wtedy pierwszy zgłoszony wniosek dosłownie
    implementowałby "100 milionów" byłego prezydenta.
    Najpierw trzeba by wprowadzić zasadę, że wszyscy głosujący "za" jakimś
    projektem ponoszą jego koszty w wysokości nie mniejszej niż dwukrotność
    tego, co głosujący "przeciw".
    Z drugiej strony brak takiej zasady DOSŁOWNIE by pokazał, że podatki
    mogą byc rozbojem w świetle prawa. Jak są rozdawane mającym "większą
    rację" w postaci większej cegły.

    > Myślę że wątpię :)

    Nie no, wśród czytelników grupy może zawsze znaleźć się ktoś, kto jeszcze
    tego nie przemyślał. O politykach nie myślałem :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-10-23 14:39:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Tak, ale nie dodali w Art. 3 co zrobić z rokiem 2007.

    A, rozumiem. Wychodzi że w tym roku nadal 10kEU.
    Chyba, że nowy rząd przedstawi w ekspresie poprawkę (acz powątpiewam).

    pzdr, Gotfryd