  • 11. Data: 2021-06-03 16:16:54
    Temat: Re: Korekta faktury?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Dziękuję za odpowiedź. Przepraszam za banalne pytania, ale to moja pierwsza
    korekta w dodatku pierwsza ujemna faktura ;)

    Mam nadzieję, że anulują tę fakturę korygującą.
    Choć jak nie raczą odpowiedzieć w ciągu kilku dni to
    nie wiadomo jaki będzie status tej korekty.
    BTW czy oni mogą odmówić (w przypadku zrzeknięcia się z przyjęcia "zadośćuczynienia")
    prośbę o anulowanie korekty?

    > Zaksięguj jako rozchodową '-13,52' brutto 31 maja 2021 r.
    > i napisz w opisie, że to 'faktura korygująca do faktury
    > YYYY z ?? listopada 2020 r.'

    Czyli 31 maja 2021
    jako "pozostałe wydatki". Kolumna 13 w KPIR?
    Z wartością ujemną -10.99 PLN netto

    + do ewidencji zakupów VAT (31 maja 2021) też z wartością ujemną.
    vat 23% -2.53 PLN
    razem brutto -13.52 PLN.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2021-06-03 21:32:48
    Od: Nikt <n...@g...com>

    czwartek, 3 czerwca 2021 o 16:16:55 UTC+2 Adam napisał(a):
    > BTW czy oni mogą odmówić (w przypadku zrzeknięcia się z przyjęcia
    "zadośćuczynienia")
    > prośbę o anulowanie korekty?
    IMHO powinni odmówić. W umowie/regulaminie masz ile płacisz za usługę. I to jest
    właśnie kwota_z faktury_oryginalnej - kwota_z_korekty. I nie bardzo ci powinni
    wystawić fakturę na coś więcej. Bo co by to miało być? Darowizna? Czy jeszcze co
    innego? A zaksięgowanie czegoś takiego to dla nich będzie naprawdę problem w
    porównaniu do twoich problemów z korektą.

  • 13. Data: 2021-06-03 22:04:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej

> [...]
    innego? A zaksięgowanie czegoś takiego to dla nich będzie naprawdę problem w
    porównaniu do twoich problemów z korektą.

    Może przypomnijmy zdarzenia - uwaga, długie :)

    1. W listopadzie 2020 zapłaciłem pełną kwotę za rok z góry
    2. W marcu 2021 w wyniku pożaru (3 serwerownie ucierpiały w tym jedna doszczętnie się
    spaliła) usługa nie była dostępna 14 dni (na szczęście u mnie dane przetrwały).
    3. W ramach rekompensaty postanowili pokryć ludziom faktury za maj (nie wiem czy za
    czerwiec i lipiec także).
    Nie zrozumiałem tego mechanizmu (mail po FR i EN - bardzo ogólnikowy), bo ja
    faktur w maju nie miałem (płatność roczna z góry).
    Nie informowali, dokładnie jaka będzie procedura, że będą wystawiać korekty (nie
    spodziewałem się).
    Myślałem, ze to raczej będzie rabat "bezgotówkowy", że przy odnowieniu w
    listopadzie 2021 będę mógł taniej przedłużyć
    - zwłaszcza, że w maju 2021 nie miałem faktury więc IMHO nie mógł być naliczony
    "rabat".
    4. To oni wystawili 31 maja korektę (ujemną fakturę o wartości 1/12 mojej faktury).
    5. Zgłosiłem 2x informację, że rezygnuję z rekompensaty i proszę o anulowanie
    korekty.
    6. IMHO można nie przyjąć takiej korekty ("rabatu"). Anulowanie korekty jest w ich
    interesie (bo nie będą musieli mi wypłacić kilku PLN
    - równowartości 1 czy 3 miesięcy usługi za którą zapłaciłem).

    Resumując ja od nich nic nie chce. Żadnej rekompensaty i żadnej korekty.

    Mam nadzieję, że teraz jest to jaśniej.

  • 14. Data: 2021-06-04 01:03:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    Dziękuje Wam za wszystkie odpowiedzi.

    > : Mam nadzieję, że teraz jest to jaśniej.
    >
    > Jasne jest od samego początku.
    Cieszę się. Pozwoliłem sobie podsumować całość, aby wszystko było jasne dla
    czytających ten przydługi (ale dość ciekawy?) wątek ;)

    > Imo nie musisz odbierać faktury korygującej a oni muszą mieć dowód
    > odebrania, aby uwzględnić taką fakturę...

    Zobaczymy co odpowiedzą.
    Mam nadzieję, że cokolwiek bo wtedy będę mógł się jakoś ustosunkować i/lub podjąć
    działania.
    Dam znać.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2021-06-04 16:28:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 4 cze 2021 o 01:03, Adam pisze:

    > dość ciekawy?) wątek ;)

    Wszystkie wątki są ciekawe.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 16. Data: 2021-06-04 19:06:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-03 o 23:32, Eneuel pisze:
> [...]
    22:36, Adam pisze:>> cef> Wszystko może być ujemne.> > Niekoniecznie. Choćby ujemnego
    PIT w RP chyba nie ma.To, że program nie przewiduje i sobie nie radzi, to inna
    sprawa.Pisałem o zjawisku występowania różnych zdarzeń czy stanówna koniec okresu. Ja
    nie myślę, że za stratę US płaci świadczeniew rodzaju antypodatku :-) tylko podaję
    przykład, żemoże wystąpić jakaś wartość (przychód, cena) z minusem.

    > Pisałeś 'wszystko'.

    I też "może" pisałem.

  • 17. Data: 2021-06-06 03:43:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 4 cze 2021 o 19:06, cef pisze:

    > I też "może" pisałem.

    Nie wszystko może być ujemne.

    Jest nieprawdziwe stwierdzenie:
    Wszystko może być ujemne

    PIT w RP nie może być ujemny.
    (znam przypadki ujemnego PIT -- ale nie w RP)

    Zamiast 'ujemnego dochodu' jest 'strata' -- dodatnia.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 18. Data: 2021-06-06 10:53:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie wszystko może być ujemne.

    Sam udowadniasz poniżej, że może, tylko nazywa się inaczej.

    > Jest nieprawdziwe stwierdzenie:
    >     Wszystko może być ujemne

    Ja uważam, że jest prawdziwe.

    > PIT w RP nie może być ujemny.
    > (znam przypadki ujemnego PIT -- ale nie w RP)
    >
    > Zamiast 'ujemnego dochodu' jest 'strata' -- dodatnia.

    To tylko kwestia nazewnictwa.
    Dopóki nie znałeś liczb zespolonych,
    nie mogłeś dyskutować o tym czy są czy nie.
    Dla pewnych wyników, zjawisk czy zdarzeń
    nie znasz jeszcze definicji ujemności.

  • 19. Data: 2021-06-10 16:55:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    piątek, 4 czerwca 2021 o 00:26:59 UTC+2 Eneuel napisał(a):
    > Eneuel dodaje:
    >
    > : Imo nie musisz odbierać faktury
    > : korygującej
    >
    > Zaś wewnętrzne konto u nich niekoniecznie jest Twoim.

    Aktualizacja:
    Totalnie olali mój mail oraz zgłoszenie w systemie pomocy i nic nie odpowiedzieli (a
    minęło 11 dni od maila i 7 od wysłania zgłoszenia).
    Wczoraj jeszcze dodałem kilka słów w zgłoszeniu klienta (aby je zaktualizować, ale to
    nic nie da).
    Najgorsze, że ja już maj zamknąłem bez uwzględnienia tej korekty.

    Plus kasa nadal jest na tym wewnętrznym koncie w OVH.
    Więc będę musiał zrezygnować, z ich usług (a chciałem ich wykupić znacznie więcej).
    Aby tych środków przez przypadek nie wykorzystać w przyszłości, oby tylko wtedy mi
    nie odesłali na konto firmowe ;)

    Firma zrobi babola ("dopuści" do spalenia serwerowni), a klient ma cierpieć ;)
    Ewentualnie jeszcze mogę do siedziby głównej OVH napisać.
    Bo raczej do US nie ;)

    Pozdrawiam.

  • 20. Data: 2021-06-10 19:54:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.06.2021 o 16:55, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Firma zrobi babola ("dopuści" do spalenia serwerowni), a klient ma cierpieć ;)
    > Ewentualnie jeszcze mogę do siedziby głównej OVH napisać.

    Próbuję nadążyć za Twoim tokiem rozumowania.
    Firma miała wypadek - spaliła im się serwerownia.
    Poniosłeś szkodę w postaci przerwy w dostępie do usługi przez 14 dni.
    Wysyłają Ci korektę faktury.

    Na całe minus 13,52 PLN brutto.

    I teraz rezygnujesz z ich usług, bo masz do nich pretensję, że nie
    potrafisz zaksięgować korekty?
    Dodatkowo obawiasz się groźby, że w przypadku rezygnacji z usługi zwrócą
    Ci kasę (okrągłe 13,52 zł brutto), a Ty nie zaksięgowałeś korekty i nie
    będziesz wiedział co z tą kasą zrobić, bo Ci się saldo z tą firmą nie
    zgodzi?

    Teraz zasypujesz ich dziwnymi mailami i uważasz, że to Ty cierpisz...

    Będę zgadywał dlaczego Ci nie odpisują: są w szoku.
    Pewnie zwołali zebranie zarządu na przyszły tydzień, aby zredagować
    odpowiedź adekwatną od zaistniałego problemu wartego najtańszej paczki
    fajek.
    Następnie powołają zespół ekspertów, który pomoże mi zredagować
    podstronę z FAQ dla klientów z instrukcją księgowania korekt w wysokości
    13,52 zł brutto w obawie, że utracą klientów, którzy mają pretensje, że
    otrzymali zwrot kasy, ale nie potrafią zaksięgować korekty faktury na
    całe 13,52 zł brutto, a którzy być może, w przyszłości, będą mieli
    zamiar wykupić u nich znacznie więcej usług.

    Albo zwyczajnie siedzą w firmowej stołówce i opowiadają to sobie jako
    anegdotę.

    Pozdrawiam
    Piotr