    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sun, 18 Jul 2021 06:45:36 -0700 (PDT)
    Subject: Korekta faktury księgowanie.
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam
    Nawiązując do mojego wątku o korekcie FV z OVH.
    Chciałbym Was prosić o (pilną) podpowiedź (poniżej rozwinę trochę chronologię
    zdarzeń).

    Ostatecznie tej korekty z 31 maja (niestety) nie zaksięgowałem w maju.
    Nie było pewności czy jest czy nie jest anulowana.
    Pogadałem z pewną osobą co zna się na księgowości i wspominała, że lepiej niepewnej
    korekty nie księgować, a w razie co (gdyby się okazało, że nie anulowali) można to
    zrobić w czerwcu.

    W piątek rozmawiałem tel. z księgową i mówiła m.in.: że mogę to zrobić w czerwcu.
    Choć być może niedokładnie przestawiłem problem (nie lubię takich rzeczy załatwiać
    telefonicznie).
    Sam się zastanawiam czy nie lepiej zrobić korektę maja (i JPK/czynne żale i inne
    takie)?

    Mam problem techniczny. Używam Małej Księgowości RP.
    Wpisuję więc:
    Konto księgowe: pozostałe wydatki (kol 13 KPIR)
    Data dokumentu 31.05.2021
    Data księgowania 30.06.2021
    Data zdarzenia gosp. TU mam problem powinno być 31.05
    czy 30.06.2021?
    Próbowałem z 31.05.2021 (tak jak data otrzymanej korekty faktury)

    Opis: Faktura korygująca do ..... z dnia xx/11/2020

    Data wpływu 31.05.2021
    Msc VAT naliczony 06/2021
    Netto -10,99
    VAT -2,53,
    Razem -13,52

    Próbując zapisać taki dokument dostaję ostrzeżenie:
    ---------------------------
    Pytanie
    ---------------------------
    Zgodnie z art. 86 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego powstaje:

    1) Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstaje w
    rozliczeniu za okres, w którym w odniesieniu

    do nabytych lub importowanych przez podatnika towarów i usług powstał obowiązek
    podatkowy.

    Czy jesteś pewien, że chcesz kontynuować i wprowadzić dokument z takimi ustawieniami?

    I zdębiałem. Może powinienem datę zdarzenia gosp. ustawić 30.06.2021?
    A może "data wpływu" czerwcowa, ale chyba nie?
    Miałem nadzieję, że da się to zaksięgować w czerwcu...

    Krótkie podsumowanie co się działo z kontaktami z tą firmą.
    - Do 25 czerwca mi nie odpisali, czy faktura jest anulowana czy nie.
    Mimo info, że przekazali do księgowości.
    Kontaktu bezpośredniego z księgowością nie ma.
    - 2 lipca odpisał miły gość (chyba jakiś pracownik wyższego szczebla), przeprosił za
    kłopoty związane z korektą no i pytał czy chcę całkowicie anulować, (dokument i
    kasę); czy otrzymać duplikat korekty na nowy miesiąc.
    Odpisałem, że całkowicie anulować. I że od 2.06 proszę o anulowanie.

    - 6.07 dostałem
    "Bardzo mi przykro, nie otrzymałem tych informacji odnośnie tej dyspozycji.
    Przed chwilą anulowałem kwotę przyznanej rekompensaty. Dodatkowo
    zgłosiłem do księgowości prośbę o skorygowanie faktury korygującej
    jako błędnie wystawionej."
    I jednocześnie wystawili jakiś dokument (z VAT 0) na kolejne -13.52 z info, że
    prześlą pocztą do podpisu. abym im odesłał (do dzisiaj nie przysłali) to wystawią
    korektę.

    -Odpisałem, ze dziękuję za zainteresowanie, ale chcę całkowicie anulować i
    nie chcę żadnych korekt.

    - 12.07 znów pytałem jaki jest status korekty (tej pierwotnej) czy została całkowicie
    anulowana. I dlaczego w systemie ich wewnętrznym są dwie "płatności"
    -13.07 dostałem info:
    "Uprzejmie informuję, że nadpłata w ramach przyznanej rekompensaty
    została cofnięta z Pana konta. Są to właśnie dwa zamówienia, które
    uruchomiliśmy w naszym systemie:
    - zamówienie z 31 maj 2021, nr xxxxx - przyznanie rekompensaty
    - 6 lip 2021 , nr yyyyyy - wycofanie rekompensaty

    Jednocześnie przygotowaliśmy dokument korygujący do wcześniej
    wystawionej faktury korygującej ZZZZZZ (tej z 31 maja). Wyślemy ten dokument również
    pocztą tradycyjną.
    Nie możemy cofnąć wystawienia dokumentu, stąd konieczne jest
    skorygowanie tej operacji.
    "
    Więc wygląda na to, że jednak nie anulowali tej pierwotnej korekty.
    Zapytałem jeszcze raz jaki jest status czy
    a) anulowali całkowicie korektę z maja
    b) nie anulowali mimo prośby/zgłoszenia 2.06.

    Nastąpiła cisza.

    Nie wiem co robić. Czy próbować zaksięgować w czerwcu, czy poprawiać, maj (i JPK).