  • 1. Data: 2005-05-04 14:27:41
    Temat: Podatek od oszczędności
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Definicja ze stronki:
    https://ssl.elfin.pl/moj/?id=mojelfin/mozliwosci//ws
    wtl.html&id_artykulu=2914
    Podatek od oszczędności

    Zyski z obecnie zakładanych lokat bankowych, rachunków bieżących i
    oszczędności lokowanych w funduszach inwestycyjnych objęte są
    zryczałtowanym 20-procentowym podatkiem. Naliczany jest on wraz z
    naliczaniem przez bank odsetek od lokaty lub likwidacją inwestycji np. w
    funduszach inwestycyjnych.

    A teraz moje pytanie - jezeli w tym samoym banku mam rachunek bieżący
    ROR i kredyt - to czy naliczany jest podatek tylko od konta ROR ????
    Czy też brany jest po uwage zysk netto z obu rachunków bankowych ???

    Rozwijając dalej, jezeli mam rachunki bankowe w kilku bankach, na jednym
    pieniądzie leżą (i dostaje odsetki) a pozostałe to kredyty - to czy
    naliczajac mi podatek od zysku moge go odzyskać (to nei zysk poniewaz
    pokrywam nim,tym niby zyskiem odsetki z innego rachunku).

    --
    #####################
    Raku

  • 2. Data: 2005-05-04 14:36:48
    Temat: Re: Podatek od oszczędności
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Zyski z obecnie zakładanych lokat bankowych, rachunków bieżących i
    > oszczędności ( ciach )

    Tak jak napisałeś - zyski są opodatkowane. Zyski, czyli odsetki, które bank
    wypłaci Tobie.
    Odsetki, które pobierze bank są Twoją stratą (kosztem?) i od tego nie liczy
    się niczego zryczałtowanego, bo bank musiałby Ci refundować część :)
    Innymi słowy, US dopłacałby do Twojego kredytu a to w złodziejstanie
    jest niedopuszczalne.

  • 3. Data: 2005-05-04 14:40:08
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Raku_krak napisał(a):

> [...]
    > ROR i kredyt - to czy naliczany jest podatek tylko od konta ROR ????
    > Czy też brany jest po uwage zysk netto z obu rachunków bankowych ???

    Rachunki kredytowe nie są opodatkowane bo nie bardzo jest co :) Jaki
    możesz mieć dochód z tytułu posiadania rachunku kredytowego?

> [...]
    > naliczajac mi podatek od zysku moge go odzyskać (to nei zysk poniewaz
    > pokrywam nim,tym niby zyskiem odsetki z innego rachunku).

    Ryczałtowość tego podatku polega na tym, że nie łączysz go z innymi
    dochodami i/lub stratami. Tak jest taniej go pobierać. I na jedno
    wychodzi, bo uwzględniają tylko dochody, nie ważne z ilu rachunków.

    --
    Krisso

  • 4. Data: 2005-05-04 14:46:15
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Tak jest taniej go pobierać.
    Fakt.

    > I na jedno wychodzi, bo uwzględniają tylko dochody, nie ważne z ilu
    > rachunków.
    Jeśli uwzględnia tylko dochody to własnie nie wychodzi na jedno. Bo jeśli
    na jednym koncie jest zysk a na drugim strara (wieczny debet), to się ich
    razem nie bilansuje.

  • 5. Data: 2005-05-04 14:51:30
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Bozoo napisał(a):

    > Tak jak napisałeś - zyski są opodatkowane. Zyski, czyli odsetki, które bank
    > wypłaci Tobie.

    Ale wiadomo że jest dochód, zysk i zysk netto.

    Zastanawiam się jedynie nad dwoma rachunkami w jednym banku. Kredyt
    oczywiście mam na dość durzą kwotę. Na RORze pieniążki wpływają razem z
    pensją. Odsetki pojawią się czasami ponieważ pieniądze będą leżały.

    Jednak - jeżeli płace raty gdzie co miesiąc jest np. 150 zł odsetek od
    kredytu, a na drugim rachunku z tytułu "oszczędności" pojawi się 10 zł
    odsetek - to bank mi zabierze 20% z tych 10 zł, czy sobei da siana ???

    --
    #####################
    Raku

  • 6. Data: 2005-05-04 14:52:38
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Krisso napisał(a):

    > Rachunki kredytowe nie są opodatkowane bo nie bardzo jest co :) Jaki
    > możesz mieć dochód z tytułu posiadania rachunku kredytowego?

    no to rachunkiem jest posiadanie wiecznego debetu :))) nie dam zarobić
    złodzieją !!:D

    --
    #####################
    Raku

  • 7. Data: 2005-05-04 14:59:56
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Raku_krak napisał(a):

    > oczywiście mam na dość durzą kwotę. Na RORze pieniążki wpływają razem z

    przyznaje sie - winny jestem :D - taka plama :))) - oczywiście że chodzi
    mi o dużą kwote :))

    p.s.
    pani z polskiego się nie uczieszy (o ile jeszcze żyje biedaczka)

    --
    #####################
    Raku

  • 8. Data: 2005-05-04 15:07:54
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Jednak - jeżeli płace raty gdzie co miesiąc jest np. 150 zł odsetek od
    > kredytu, a na drugim rachunku z tytułu "oszczędności" pojawi się 10 zł
    > odsetek - to bank mi zabierze 20% z tych 10 zł, czy sobei da siana ???

    Nie da sobie, pobiorą owe 2PLN, z owego rachunku, gdzie pojawi się zysk,
    bez względu na inne rachunki/kredyty/banki....

  • 9. Data: 2005-05-04 15:08:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Raku_krak wrote:

    > Jednak - jeżeli płace raty gdzie co miesiąc jest np. 150 zł odsetek od
    > kredytu, a na drugim rachunku z tytułu "oszczędności" pojawi się 10 zł
    > odsetek - to bank mi zabierze 20% z tych 10 zł, czy sobei da siana ???

    zabierze 20% z 10 zł

    Niestety 20% do dosetek od twojego kredytu ci nie dołoży. :)

  • 10. Data: 2005-05-04 17:07:23
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Bozoo napisał(a):

    > Nie da sobie, pobiorą owe 2PLN, z owego rachunku, gdzie pojawi się zysk,
    > bez względu na inne rachunki/kredyty/banki....

    ależ to jest głupie i nielogiczne

    --
    Raku