  • 1. Data: 2003-07-15 16:47:26
    Temat: Pytanie o VAT
    Od: "jaPITole" <m...@i...pl>

    Sytuacja wygląda następująco:
    30.04.2003 b.r. została zafakturowana usługa wykonana w tym właśnie dniu.
    Oryginał i kopia faktury zostały wysłane do kontrahenta 2.05.2003, kopia
    wróciła 15.05.2003 b.r.
    Przedsiębiorca ujął fakturę (VAT należny) w deklaracji za miesiąc kwiecień.
    Czy mógł tak uczynić skoro nie posiadał jeszcze dokumentu potwierdzonego
    przez kontrahenta, otrzymał go dopiero w maju. Chodzi o to że firmie
    przysługuje zwrot VAT (ZPCHR), czy aby nie za "szybko" został ujęty VAT
    należny?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi !

  • 2. Data: 2003-07-15 22:29:54
    Temat: Re: Pytanie o VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2003, jaPITole wrote:

    >+ Sytuacja wyglšda następujšco:
    >+ 30.04.2003 b.r. została zafakturowana usługa wykonana w tym właœnie dniu.
    >+ Oryginał i kopia faktury zostały wysłane do kontrahenta 2.05.2003,

    Znaczy: jest dowód że tak było.

> [...]
    >+ przez kontrahenta, otrzymał go dopiero w maju. Chodzi o to że firmie
    >+ przysługuje zwrot VAT (ZPCHR), czy aby nie za "szybko" został ujęty VAT

    Pamiętam że czytałem wyroki NSA po akcjach US który takie rzeczy
    sprawdzał, a na grupie chyba ktoś też się "chwalił" że US wziął
    kwitki i pofatygował się na pocztę sprawdzić kiedy przesyłka
    przyszła :]

    pozdrowienia, Gotfryd