  • 1. Data: 2003-07-15 15:53:19
    Temat: pożyczka w walucie obcej
    Od: "Ania" <m...@l...pl>

    Witam.
    Mam zamiar pożyczyć do firmy trochę kasy w walucie obcej od osoby fizycznej
    (kilkanaście tys. EURO) .
    Jak zawrzeć umowę pożyczki aby US nie wyrzucił z kosztów odsetek
    zapłaconych, czy muszę płacić zryczałtowany podatek od odsetek?
    Może ktoś zna jakieś linki do artykułów na ten temat.
    Za wszystkie informacje z góry dziękuję.

    Pozdrawiam
    Anna L.

  • 2. Data: 2003-07-18 09:04:50
    Temat: Re: pożyczka w walucie obcej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2003, Ania wrote:

> [...]
    >+ (kilkanaście tys. EURO) .
    >+ Jak zawrzeć umowę pożyczki aby US nie wyrzucił z kosztów odsetek

    Hm...

    >+ czy muszę płacić zryczałtowany podatek od odsetek?

    Mnie zainteresowało: skąd koncepcja że to będzie podatek
    zryczałtowany ? To chyba u osoby która zarobi będzie "przychód
    z kapitałów i praw majątkowych" (na PIT-36: "kapitały pieniężne
    i inne prawa" ?) Z drugiej strony... w komentarzu:
    http://podatki.hoga.pl/36_f.asp
    jest również o niewykazywaniu:
    +++++++
    7) przychodów opodatkowanych w formie ryczałtu w tym w szczególnoœci:
    - odsetek od udzielonych przez Ciebie pożyczek, chyba, że udzielanie
    pożyczek jest przedmiotem działalnoœci gospodarczej,
    -------

    Może ktoś skomentować ?
    Bo jeśli jest to ukryte w jakimś rozporządzeniu... :)

    pozdrowienia, Gotfryd