    Subject: Re: Bezsensowna płatność podzielona
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat
    Date: Thu, 30 Jul 2020 09:52:22 +0200

    W dniu 29.07.2020 o 15:46, cef pisze:

    > Ale wiesz, że w praktyce przy małych zakupach nie pokazuje się żaden
    > wybór dla płatności podzielonej. Nawet w tym linku jest, że dopiero od
    > tej granicy
    > kwotowej a jak kupię choć jeden element z zał 15 to już muszę płacic
    > podzieloną.

    Za 15 zł?
    Dlaczego musisz?

    "W świetle powyższego przepisu możemy zauważyć, że MPP jest stosowany,
    jeżeli jednorazowa kwota transakcji przekracza 15 000 zł, dokonywana
    jest wyłącznie pomiędzy przedsiębiorcami i dodatkowo czynność obejmuje
    towary lub usługi wymienione w nowym załączniku nr 15 do ustawy VAT.
    Zasadniczo załącznik 15 zawiera elementy, które znajdowały się w
    dotychczasowym załączniku nr 11 i 14 ustawy"

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-obowiazkowy-mecha
    nizm-podzielonej-platnosci-kogo-dotyczy

    "Od 1 listopada 2019 r. MPP jest obowiązkowy dla faktur powyżej 15 tys.
    zł brutto, które dotyczą tzw. towarów i usług wrażliwych określonych w
    załączniku nr 15 do ustawy o VAT.
    W przypadku pozostałych transakcji MPP pozostaje dobrowolny."

    https://www.podatki.gov.pl/vat/bezpieczna-transakcja
    /mechanizm-podzielonej-platnosci-mpp/

    "W przypadku większości transakcji stosowanie MPP jest dobrowolne.
    Ważne: jako nabywca (podatnik VAT) decydujesz, którą fakturę zapłacisz z
    zastosowaniem MPP, w jakiej części oraz wobec którego dostawcy (czyli
    mechanizm możesz stosować w sposób wybiórczy).

    Sprzedawca może jednak zastrzec w umowie, że nie chce stosować MPP jako
    formy rozliczeń. Kontrahenci mają w tym zakresie dowolność, która wynika
    z zasady swobody zawierania umów, i sami decydują, w jaki sposób
    rozliczają przeprowadzane transakcje.

    Od 1 listopada 2019 r. MPP jest obowiązkowy wyłącznie dla faktur powyżej
    15 tys. brutto zł, które dotyczą tzw. towarów i usług wrażliwych -
    określonych w załączniku nr 15 do ustawy o VAT."

    https://www.podatki.gov.pl/vat/bezpieczna-transakcja
    /mechanizm-podzielonej-platnosci-mpp/dobrowolny-mpp

    Musisz weryfikować kwotę 15 zł?
    Hmmm....

    Pozdrawiam
    Piotr