  • Data: 2020-07-31 15:09:52
    Temat: Re: Bezsensowna płatność podzielona
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.07.2020 o 21:59, cef pisze:

    > Nie bardzo widzę tę dowolność.

    > Sprzedawca ustala, że stosuje zawsze MPP.
    > Mogę u niego nie kupować - taką mam możliwość reakcji na te warunki.
    > Mogę zapłacić  normalnie, ale wtedy nie ujmę w kosztach

    https://www.pit.pl/aktualnosci/sposob-realizacji-pla
    tnosci-a-sankcje-w-podatku-dochodowym-972615

    "Z przepisów, które obowiązują jeszcze do końca 2019 r. wynika, że
    przedsiębiorcy, i to zarówno będący podatnikami pdof, jak i pdop, na
    podstawie art. 19 ustawy - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz.
    1292), zobowiązani są do dokonywania lub przyjmowania firmowych
    płatności za pośrednictwem rachunku płatniczego. Przywołany przepis
    stosuje się, gdy stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny
    przedsiębiorca

    *** i jednocześnie ***

    jednorazowa jej wartość, bez względu na liczbę wynikających z niej
    płatności, przekracza 15.000 zł."

    "od 1 stycznia 2020 r. wynikać będzie natomiast, że gdy płatność
    dotycząca transakcji

    *** o wartości powyżej 15.000 zł ***

    zawartej pomiędzy przedsiębiorcami zostanie dokonana na rzecz czynnego
    podatnika VAT przelewem, ale na rachunek inny niż zawarty na dzień
    zlecenia przelewu w Wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96 ust. 1
    ustawy o VAT, czyli w tzw. białej liście, to podatnicy nie zaliczą do
    kosztów uzyskania przychodów kosztu w tej części, w jakiej została ona
    przelana na ten inny rachunek."

    "Od 1 stycznia 2020 r. art. 22p ustawy o pdof oraz art. 15d ustawy o
    pdop zostaną zmodyfikowane również pod kątem przepisów o obowiązkowym
    MPP. Będzie z nich wynikało, że gdy podatnik,

    *** pomimo zawarcia na fakturze wyrazów "mechanizm podzielonej
    płatności" dokona zapłaty z pominięciem tego mechanizmu za transakcje

    o wartości powyżej 15.000 zł ***

    - nie będzie mógł uwzględnić w rachunku podatkowym kosztu poniesionego
    z tego tytułu w tej części, w jakiej płatności dokonał z pominięciem MPP."

    Pozdrawiam
    Piotr