  • 11. Data: 2022-06-24 13:50:34
    Temat: Re: Brak NIP wystawcy faktury VAT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-24 o 13:42, Adam pisze:

> [...]
    > Przykładowo (oczywiście dane fikcyjne):
    >
    > Jan Kowalski - Kawa i Herbata
    > ul. Nieistniejąca 13
    > 00-000 Warszawa
    > NIP 000-111-22-33
    >
    > Jerzy Kowalski - Kawa i Herbata
    > ul. Nieistniejąca 13
    > 00-000 Warszawa
    > NIP 000-111-22-44
    >
    > Piotr Kowalski - Kawa i Herbata
    > ul. Nieistniejąca 13
    > 00-000 Warszawa
    > NIP 000-111-22-55
    >
    > Nie wiem dlaczego, ale firmy "kawowe" tak robiły.

    Podałeś trzy firmy, każda różniąca się i nazwą, i NIPem. Jaki to ma mieć
    związek z problemem Eneuela?

    > To wszystko była rodzina, adres prowadzenia działalności ten sam, tylko
    > różne nazwiska a w zasadzie imiona i NIP-y.
    >
    > Jeśli "rozgadany" kolega by źle wylosował NIP, to w najprostszym przypadku
    > byłby problem z odliczeniem VAT, a w grubszych przypadkach mogło by to być
    > potraktowane jako wykroczenie.

    Nie mógłby źle wylosować, bo widząc na fakturze nazwę, od razu by
    wiedział, jaki NIP można przypisać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2022-06-24 14:26:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2022 13:50:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Podałeś trzy firmy, każda różniąca się i nazwą, i NIPem. Jaki to ma mieć
    > związek z problemem Eneuela?

    > Nie mógłby źle wylosować, bo widząc na fakturze nazwę, od razu by
    > wiedział, jaki NIP można przypisać.

    Na fakturach drukowali tylko "kawa i herbata". Bez nazwisk właścicieli.
    Nazwiska mieli tylko na mocno niewyraźnych pieczątkach - wtedy jeszcze były
    czasy obowiązywania pieczątek.
    A więc na fakturze było:

    Sprzedawca:
    Kawa i Herbata
    ul. Nieistniejąca 13
    00-000 Warszawa
    NIP 000-111-22-33

    a że tłuczone na zniszczonych igłówkach ze starą tasiemką, to i czasem NIP
    był mało czytelny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2022-06-24 14:38:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-24 o 14:26, Adam pisze:
> [...]
    > NIP 000-111-22-33
    >
    > a że tłuczone na zniszczonych igłówkach ze starą tasiemką, to i czasem NIP

    W tym przypadku mogłeś dopasować firmę wg NIPu.

    W przypadku Eneuela (brak NIP) kwerenda doprowadziłaby do wniosku, że
    taka firma jak "Kawa i Herbata" nie istnieje (zresztą to widać już z
    samej nazwy, że w polskim systemie nie może istnieć firma o takiej
    nazwie), i to też jest jakaś informacja (trzeba prosić nie tylko o NIP,
    ale i o prawidłowe wskazanie nazwy).

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2022-06-24 14:47:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 13:42, Adam pisze:
    > Nie wiem dlaczego, ale firmy "kawowe" tak robiły. To wszystko była
    > rodzina, adres prowadzenia działalności ten sam, tylko różne nazwiska
    > a w zasadzie imiona i NIP-y.

    Bo to było samozatrudnienie w kawiarni. Spotykałem się z takimi wiele
    razy. A sama "kawiarnia" we franszyzie i nie należąca do żadnej z tych
    osób.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-06-24 18:59:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2022 o 14:26, Adam pisze:

> [...]
    > NIP 000-111-22-33
    >
    > a że tłuczone na zniszczonych igłówkach ze starą tasiemką, to i czasem NIP

    Dokument ma być czytelny. Nie przyjmujesz i czekasz na czytelny. Idąc
    tym tokiem rozumowania, to ktoś Ci da pustą kartkę papieru i powie, ze
    to faktura.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-06-24 23:02:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2022 18:59:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dokument ma być czytelny. Nie przyjmujesz i czekasz na czytelny. Idąc
    > tym tokiem rozumowania, to ktoś Ci da pustą kartkę papieru i powie, ze
    > to faktura.

    To ja wiem.
    Na szczęście większość faktur dostaję mailem, a wydruki najczęściej z
    lasera.
    Ale możesz pojechać (jak masz możliwość) do Duchnic koło Ożarowa
    Mazowieckiego, ul. Ożarowska 28 - stacja paliw w dawnej bazie PKS-u czy
    innego MKS. Tam nadal tłuką na igłówce i dostałem raz dość wyblakły wydruk.
    A osoba tam pracująca ledwie odróżnia myszkę od klawiatury i chyba
    samodzielnie nawet nie jest w stanie wymienić kasetki w OKI, co się
    normalnie robi droma palcami w trzy sekundy.
    Ale, że u mnie wszystkie papierowe wydruki przechodzą przez skaner, to nie
    mam problemów z wyblakłym wydrukiem, mogę kontrast nieco podnieść.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-06-26 15:12:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" 35c64btalcy0$....@4...net

    > innego MKS. Tam nadal tłuką na igłówce

    Mam trochę z igłówki.

    > i dostałem raz dość wyblakły wydruk.
    > A osoba tam pracująca ledwie odróżnia myszkę od klawiatury

    Ważne, że pracuje. ;)

    > i chyba samodzielnie nawet nie jest w stanie wymienić kasetki
    > w OKI, co się normalnie robi droma palcami w trzy sekundy. Ale,
    > że u mnie wszystkie papierowe wydruki przechodzą przez skaner,

    U mnie -- prawie żadne.

    > to nie mam problemów z wyblakłym wydrukiem, mogę kontrast
    > nieco podnieść.

    Skutecznie podnosiłem ;) kontrast termicznych wydruków -- niemal
    nieczytelnych gołym okiem.

    --

  • 18. Data: 2022-08-07 16:42:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sam miałem w dawnych latach, schody się zaczęły, gdy w tym samym banku chciałem
    otworzyć rachunek na drugą z nich, ale inny bank
    szczęśliwie łyknął obydwie bez problemów.

    -----