    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ciąg dalszy o podatkach
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 21 Jun 2021 13:23:26 +0200

    On Sun, 20 Jun 2021 14:16:40 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    [...]
    > Na tym polega ta chamska manipulacja rządzących.
    > Wiedzą, że są bezsilni na tych naprawdę bogatych, to zmieniają retorykę
    > i nazywają bogatymi, albo "zamożnymi" ludzi, którzy zarabiają 1500 Euro.
    > Kasę skądś trzeba brać, szpitale same się nie sfinansują.

    Jest jeszcze druga kwestia - ile jest tych "naprawde bogatych"?
    Czy jak ich opodatkujesz, to na szpitale starczy?

    Szczegolnie, ze przeciez sam piszesz, ze nie beda placic podatku, jak
    beda inwestowac. To sie bezczelnie ogranicza do paru mln osobistego
    przychodu rocznie, czy ile tam trzeba na godne, bogate zycie :-)

    > I ta retoryka działa, bo jak ktoś zarabia 500 Euro, to dla niego taka
    > "ogromna" kwota 1500 Euro jest jakąś abstrakcją.
    > Dlatego działa również efekt 500+, dodatkowe 100 kilkanaście Euro to
    > ponad 20% tego, co dostają za swoją pracę. Gdyby ludzie godnie
    > zarabiali, to by nie dawali się tak łatwo kupić.

    Ale ale ... to nie daloby ich sie tak samo kupic, ale za np 300 euro?
    A ze podatki wieksze, to i 300 euro nie stanowiloby problemu :-)

    > Te wszystkie pogardliwe komentarze w stylu "daliście się kupić za 500+"
    > są przejawem zwykłej głupoty.

    Zaraz zaraz ... czyjej glupoty i w ktora strone.
    I napisz wyraznie, nie kaz mi sie domyslac :-P

> [...]
    > tak zwlekają z wprowadzeniem Euro. Niby ludzie wiedzą, że zarabiają
    > mniej niż sąsiedzi, ale na co dzień nie przeliczają tego i jakoś to się
    > kręci. Ale jakby dostali pasek z wypłatą w Euro i czarno na białym ta
    > nasza wyższa klasa średnia po trzech fakultetach ze znajomością trzech
    > języków obcych z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, czyli "zamożni"
    > zarabiający 1500 Euro zobaczyłaby, że zarabiają tyle, co ekspedientka w
    > sklepie, to by się mogli wkurwić jeszcze bardziej niż teraz, nie
    > wspominając o tych zarabiających 500 Euro, których jest znacznie więcej.

    Troche watpie. Przeciez liczyc potrafia i wiedza ile w euro zarabiaja.
    Przyczyn bylo kilka, ta moze tez jest istotna, ale raczej jako jedna z
    ostatnich.

    Ale ... Estonia, Litwa, Łotwa, Slowacja, Slowenia ... ile tam ludzie
    zarabiali, ze sie wladza tego nie bala?
    A ile teraz zarabiaja ?

    https://www.statista.com/statistics/419502/average-a
    nnual-wages-slovak-republic-slovakia-y-on-y-in-euros
    /
    https://www.statista.com/statistics/962795/poland-av
    erage-monthly-gross-wages/

    i najciekawsze
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_count
    ries_by_average_wage

    Nie wystarczy wkurw ludzki. Ba - wystarcza wysokie podatki dla
    biedoty, to ranking wzrosnie :-)

    Ale Portugalia to mnie zaskoczyla ...

    > No i ceny w sklepach też musiałby być w Euro...
    > https://www.money.pl/gospodarka/ikea-w-niemczech-byw
    a-tansza-niz-w-polsce-sprawdzilismy-katalogi-6651963
    354004416a.html
    > W dobie internetu porównanie cen jednym kliknięciem też sporo ludzi
    > mogłoby zaskoczyć.

    Spoko, tez potrafia przeliczyc.

    J.