  • Data: 2007-11-23 13:23:00
    Temat: Re: Komputer osobisto-firmowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Nov 2007, SDD wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Czyli dywagujesz Gotfrydzie :) - ze powinienem sobie tego laptopa za 2300
    > wpisac do EST i amortyzowac jednorazowo kwote np owe 75%, tak?

    Nie, źle ująłem.
    JAKBY ktoś chciał "dzielić koszt amortyzacji", to tak by było.

    Ale podstawy prawnej do podziału nie mogę namierzyć, bo:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    3. Jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze Ÿródeł,
    z których dochód podlega opodatkowaniu, oraz koszty zwišzane
    z przychodami z innych Ÿródeł, a nie jest możliwe ustalenie
    kosztów uzyskania przypadajšcych na poszczególne Ÿródła,
    koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim pozostajš
    przychody z tych Ÿródeł w ogólnej kwocie przychodów.
    ---

    Widzisz gdzieś odpowiedni przepis dla podziału kosztów, które częsciowo
    są przeznaczone na cele NIE podlegające opodatkowaniu W OGÓLE?

    O ile dla prądu można powiedzieć, że po prawdzie faktura jest jedna,
    ale część prądu na DG a część na cele osobiste, czyli mamy DWA
    wydatki na jednej f-rze (całkiem tak samo, jak na jednej f-rze
    jest "towar X sztuk 5 z czego 3 zaliczamy do towarów handlowych
    a 2 idą na cele wewnętrzne) to próba prowadzenia takich porównań
    w przypadku ST prowadzi do takiej dywagacji:

    Załóżmy, że podatnik A kupił sobi "osobiście" samochód, poużywał go
    sobie przez rok.
    Potem go jednorazowo :P (a co!) amortyzował, i przez 2 lata używał
    na cele DG.
    A potem go przeznaczył na cele osobiste, odpowiednio oznaczając
    w ewidencji, i przez kolejny rok użytkował osobiście.
    Na koniec toto sprzedał, uzyskaną stówę :) wpisując w przychody DG.

    Podatnik B wziął i kupił tak samo chłamowaty pojazd, tyle, że
    zaraz na początku wpisał go do EST.
    A potem przez 4 lata używał tak, że dwa dni jeździł w celach DG,
    dwa dni w celach osobistych...i tak "w kółko na zmianę".
    Po tych 4 latach zaś wziął i sprzedał, przychód w DG i już.

    Podatnik C zaś miał tak jak B, tyle że używał pojazdu dzień w dzień
    przez 12 godzin, przy czym 2 godziny osobiście, 2 godziny dla DG
    i tak jeszcze (po) dwa razy :)

    PYTANIE:
    Jaka i dlaczego ma być między nimi różnica w wysokości zaliczenia
    amortyzacji w KUP?

    > Jakie sa jeszcze plusy i minusy wpisania go jako EST w porownaniu
    > z wrzuceniem w koszty?

    Minusem wyposażenia jest brak jasności co zrobić, jak się trafi
    ulepszenie podatkowe (o wartości >3500 zł).

    pzdr, Gotfryd