    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sun, 18 Jul 2021 13:59:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Korekta faktury księgowanie.
    From: Adam <a...@g...com>

    Witaj

    > Jak chcesz być w porządku, to musisz zaksięgować tę pierwszą korektę i
    > tę którą otrzymasz.
    Tak, zaksięguję obie (jak przyjdzie druga). Ta druga podobno ma znosić tę pierwszą w
    100%.

    > Nie masz wyjścia bo na 100% ona wyszła JPK-iem z OMV
    > czy jak tam oni się nazywają.

    Pytanie czy tą pierwszą mogę zaksięgować w czerwcu, a nie w maju (podobno można w
    czerwcu,
    ale jak widać coś robię źle, albo program tego nie przewidział.)

    Czy jednak maj i korekta JPK, czynne żale etc.

    > A w tej MK kliknąłeś checkbox 'dokument korygujący'?

    Tak kliknąłem "dokument korygujący" to ogólnie (jak czytałem w dokumentacji) nie ma
    wpływu na nic.

    "Dok. korygujący - zaznaczenie czy wprowadzone dane dotyczą dokumentu korygującego.
    Jest to jedynie informacja
    dla użytkownika, iż jest to dokument korygujący. Zaznaczenie tego pola nie zmienia
    wartości dokumentu na ujemną,
    ani innych czynności wpływających na obliczenia dokonywane w programie. Wartości
    wprowadzane do programu
    powinny być takie same jak wartości figurujące na fakturze."

    https://mk.rp.pl/wprowadzanie-dokumentow-ksiegowych/

    Aby było zabawnie to wcześniej zaksięgowałem to w dacie majowej i program przyjął.
    Później rozmawiałem z osobą, która zna się na księgowości i ona mi odradziła
    kategorycznie księgowania
    faktury, która mogła zostać anulowana.
    Być może nie do końca mnie zrozumiała, albo przedstawiłem problem niedokładnie (lub
    zbyt mocno się łudziłem, że anulują).

    Więc finalnie tego nie uwzględniłem w maju.