    Subject: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <5ff0fc58$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff10946$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff1be1f$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff1cb19$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff1e75c$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff21514$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff2d5f6$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff2f2c1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff3296a$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff34242$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff3654f$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Mon, 4 Jan 2021 21:40:53 +0100

    W dniu 2021-01-04 o 19:58, Kviat pisze:

    > I leży w szufladzie do momentu zapłaty? Poza ewidencją?
    > Zrobić osobną ewidencję? Hmmmm...

    Strasznie mnożysz problemy, bo nie przyjmujesz
    najprostszych rozwiązań.

    > ...taką sytuację musiałaby przewidzieć ustawa.

    No i w tym zdaniu o wydatkach poniesionych przewidywała
    Wyjasniłem już jak interpretowane było kasowe rozliczenie KPiR.
    Jak przyjmiesz -na chwilę- dla potrzeb dyskusji ten schemat myślenia,
    to sprawa jest banalnie prosta.
    Taki dowód jest do momentu zapłaty zwykłym kwitem z opisem zdarzenia
    gospodarczego.
    Jak zapłacisz to z tą datą zapłaty staje się dokumentem kosztowym
    i z tą datą trafia do ewidencji a że metoda jest kasowa, to nie musisz
    się martwić
    o żadne okresy i księgujesz tylko rzeczywiste wydatki.
    Oczywiście można sobie zaprowadzić dla własnych potrzeb ewidencję
    faktur niezapłaconych jak ktoś ma kłopot z ogarnięciem większej ilości.

    > A w dalszej części nic nie ma o tym, że niezapłacone możesz księgować w
    > dowolnie, zgodnie z tym jak się umówisz z kontrahentem na termin
    > płatności. Masz księgować w okresie, którego dotyczą.

    W dacie poniesienia wydatku czyli wg tej wersji kasowości -
    w dacie faktycznej zapłaty - nie ma żadnych okresów wtedy

    Mogłoby dojść do
    > dziwnej sytuacji
    [...]
    > Jak takich "cośów" w firmie jest dużo
    [...]> Przy niewielkiej skali, przy KPIR, pewnie właściciel ogarnąłby

    Do niczego nie dojdzie.
    Gdyby trzymać się zasady, że zapłata nadaje ważność dokumentowi
    jako kosztowy, to nie ma żadnego problemu.
    Nie ma żadnego przesuwania kosztów, bo one są wtedy kiedy wydasz kasę.

    Księgowi w tak prostej sprawie potrafią wymyślać jakieś problemy.

    Problem uważam już za rozwiązany.
    Inaczej nazywamy pewne schematy/metody: ja po amatorsku, Ty bardziej
    profesjonalnie
    i od strony formalnej znaczą one co innego dla nas.