    Subject: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <5ff1cb19$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff1e75c$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff21514$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff2d5f6$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff2f2c1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff3296a$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff34242$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff3654f$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff37d54$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff43c24$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff4877d$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Tue, 5 Jan 2021 18:28:38 +0100

    W dniu 05.01.2021 o 16:36, cef pisze:

    > Bo patrzysz przez pryzmat ksiąg handlowych.

    I tak i nie. KPIR też zaliczałem i nie miałem takich problemów z
    "kosztami poniesionymi" z późniejszym terminem płatności.
    Może dobrze trafiałem i kontrolerzy przyjmowali do wiadomości moją
    argumentację i nie kruszyli kopii o pierdoły, skoro rachunkowo i w
    papierach wszystko się zgadzało. Znajomi też normalnie wrzucali w koszty
    i też nie mieli problemów. A przynajmniej nie mówili, że ktoś się do
    tego przyczepił, albo że miał wątpliwość.
    (Podlegaliśmy pod ten sam US? :):))

    Sądzę, że to bardziej sprowadza się do dyskusji gdzie powinna leżeć
    granica fundamentów zasad rozliczeń, czy obciążeń biurokratycznych
    obowiązujących i małych i tych większych. Jakiś wspólny mianownik, przy
    którym nikt nie powinien się przyczepić, że przedsiębiorcy są nierówno
    traktowani.
    Oczywiście rozumiem, że część niezbędnych rzeczy dla funkcjonowania
    większego interesu stanowią przeszkodę, czy wręcz mogą uniemożliwić
    rozwój mniejszemu, ale sam fakt, że rozmawiamy o sprawie tak banalnej
    jak "czy koszt dopiero po za płacie, czy nie" świadczy o tym, że
    przepisy i inwencja twórcza legislatorów niejednokrotnie zahacza o
    szczyty absurdu.
    Nie mogę pojąć, na czym miało polegać to niby uproszczenie "koszt
    dopiero po zapłacie" (czy raczej taka interpretacja), skoro ludzie
    musieli o tym wielokrotnie dyskutować i konsultować się na grupach
    dyskusyjnych jak inni sobie radzą z księgowaniem takiego dziwnego tworu?
    :):)

    Pozdrawiam
    Piotr