    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca na etacie + wlasny samochod
    Date: Mon, 30 Jul 2007 23:30:41 +0200

    On Mon, 30 Jul 2007, Rafal M wrote:

    > A wiec tak: dzisiaj zadzwonilem do US (wiec wiadomo nic pewnego) -
    > pani mi powiedziala, ze w przypadku gdy bede mial umowe uzyczenia tego
    > auta (rodzice dla syna) to jestem traktowany jako jego wlasciciel

    Nieprawda.
    Zasada jest taka: jeśli dane słowo nie jest zdefiniowane w przepisach,
    to stosuje się definicję słownikową - i tu *można* by się spierać.
    Ale jeśli dane słowo *jest* zdefiniowane w przepisach i nie ma
    w definicji zastrzeżenia "na potrzeby niniejszej ustawy", to owa
    definicja obowiązuje w całym prawie - za wyjątkiem tych ustaw,
    ktorych jest odrębna "lokalna" definicja :)
    A pojęcia "właściciel" i "posiadacz" jako ODRĘBNE pojęcia są
    zdefiniowane w Kodeksie Cywilnym.
    Jak na mój gust sprawa jest jednoznaczna: korzystajacy jest
    posiadaczem, nie jest właścicielem.
    A ustawa zawiera czarno na białym zapis o "włascicielu".

    Zastrzegam: wyłącznie *dla zwolnienia*, po stronie *pracownika*.
    Dla firmy, po stronie "wrzucenia w koszty", nie widzę żadnej
    różnicy!

    > i nie musze placic tego podatku.
    > Mozliwe to?

    Możliwe, że Twój US tak to traktuje i możliwe że nikt się nie przyczepi.
    Ale IMO jest sprzeczne z literą prawa, i rownie możliwe jest że za dwa
    lata (w ramach kontroli) kto inny będzie miał inne zdanie :(
    Chyba, że *istnieje* przepis (jakiś) o którym nie wiem - ani nikt
    z grupowiczów, bo pewnie by się pochwalił :)
    W takim układzie najlepiej jakby pani z US się pochwaliła, co to
    za przepis :)

    pzdr, Gotfryd