  • Data: 2005-10-04 09:18:42
    Temat: Re: Pracodawca nie płaci ZUS, jak rozwiązać umowe ?
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Składkę finansuje w połowie pracodawca w połowie pracownik ze swojej pensji.

    Do k.rwy nędzy - wszystko finansuje pracodawca bo ustala pensje brutto , którą
    przeważnie płaci. I powinien wypłacać ją brutto pracownikowi a ten powinien
    sam płacić składki i odprowadzać podatki.Nareszcie byłby ład i wszystkie
    składki i podatki wpływałyby w terminie i we właściwej wysokości.(to był żart)
    Pracownik pisałby donosy sam na siebie a więzienia byłyby pełne byłych
    pracowników a nie pracodawców co sprzyjałoby zmniejszaniu bezrobocia - wszak
    osadzony to nie bezrobotny.To utopia - do kogo pracownik miałby mieć pretensje
    no bo przecież nie do pracodawcy o ile ten wypłaciłby mu brutto - hmm , już
    wiem do Balcerowicza i cyklistów.Ci co by płacili mieliby pretensje do tych co
    nie płacą a emeryci i renciści do postkryptokomunistów z POPISU uwikłanych w
    TELEGRAF i agentów WSI w kancelarii Wałęsy.Zatrudnieni w ZUS-sie w ramach
    ustawy antykorupcyjnej powinni być zwolnieni z obliczania i odprowadzania
    składek co dawałoby im szansę na unikniecie pierdla - bo im też czasem do
    pierwszego z brutto by nie starczało. Emerytury i renty byłyby tylko dla tych
    co płacą a reszta do piachu po przymusowej odpłatnej eutanazji (płatnikiem-
    rodzina).I tym sposobem PRACODAWCA wypłacający pensję w terminie byłby mniam
    mniam a nie złodziejem w oczach pracobiorcy.Na dzień dzisiejszy jest
    złodziejem bo kradnie pracownikowi podatek i potrąca połowę składek nalicza
    drugą połowę - też z własnych środków i zanosi w zębach do ZUS-u i US-u.Jak
    odnosi w terminie to też postrzegany jest jak złodziej bo coś potrąca tylko
    mniejszy niz ten co nie odnosi w terminie bo jak w sam raz ma puste konto z
    powodu braku zwrotu VAT-u z US w terminie.
    Szarego pracownika nie interesują pieniądze, których fizycznie nie widzi lub
    nie policzy.Interesuje go to co ma w ręku - przeważnie w jego mniemaniu za
    mało.Pracodawcy natomiast zamiast mysleć jak bezduszny ekonom i redukować
    zatrudnienie przy pierwszym zachwianiu płynności - myslą o losie dzieci pana
    Kazia z magazynu i pani Zosi z produkcji i popadają w długi za które ani pan
    Kazio ani Zosia nie odpowiadają i mają w du.ie.
    Pan Kazio właśnie znalazł lepszego jelenia pracodawce i jedyne co planuje to
    jakby tu odejść z dnia na dzień bez zachowania okresu wypowiedzenia ale
    najlepiej tak co by za nieprzepracowany okres wypowiedzenia dostać
    odszkodowanie za urojone lub wymyślone winy ex.pracodawcy.
    Pan Kazio uważa , że dba o swoje interesy i ze złodziejem tak należy
    postępować.Pani Zosia dostała wypowiedzenie bo złodziej musi wypłacić
    zaradnemu Kaziowi odszkodowanie.Kazio ma się dobrze.

    Kaziu zostań pracodawcą - weż sprawy w swoje zaradne dłonie. Zosia czeka.

    Albo idż na posła - projekt zmiany ustawy masz podany wyżej.

    Pzdr-kriss