  • Data: 2004-10-27 22:17:12
    Temat: Re: Re: kontrola US a wpłw kasy na konto firmowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Oct 2004, livia wrote:

    >+ >2. US prześwietla firmowe konta, a czy prywatne też?
    >+
    >+ jak bardzo narozrabiasz to tak

    Ufff... jednego punktu się nie czepiam :)
    IMO jest jednak tak że albo US musi wszcząć postępowanie (nie
    kontrolę) i wystąpić do banku, albo "przymusić" podatnika czymś
    aby "dostarczał dowodów we własnej obronie" - a to też najlepiej
    postępowaniem (choćby "w sprawie" a nie "przeciw") IMHO.
    Jak mniemam - podstawa do "wszczęcia" to właśnie "narozrabianie" ? :)

    >+ >3. Czy mam prawo swoją prywatną kasę przelewać na konto
    >+ >firmowe?
    >+
    >+ Jeśli jesteś osobą fiz. samodzielnie prowadzącą działalność to tak. Tylko na
    >+ przelewach musisz to ładnie opisać. Tzn, cel, przeznaczenie tychże zasobów.
    >+ Np. na zakup srodka trwałego.

    Tia...
    To ja przestępcą jestem.
    Wydawało mi się raz, drugi i piąty że mam za małą "rezerwę w razie
    gdyby" to sobie przelałem. Z zapasem (czytaj: więcej niż trzeba
    było na ZUS i podatki). Do tego opisałem nieszczegółowo i idiotycznie
    (coś w stylu "inwestycja w DG" :>).
    Zeznaję iż nie widzę podstaw prawnych do słowa "musisz".

    >+ albo, co gorsze:
    >+ >4. Czy obca OFPDG może mi przelewać kasę ze swojego konta
    >+ >firmowego na moje firmowe konto?
    >+
    >+ ale tylko jako zaliczkę na zakup twoich dóbr, lub jako zapłatę za towar lub
    >+ usługę. (jednak to wynika z opisu podanego na przelewie)

    Mhm.
    Mogę prosić o regulację zabraniającą przelać:
    - pożyczkę
    - depozyt
    - gwarancję (poręczenie) złożoną na rzecz osoby trzeciej ?

    >+ W pierwszym przypadku, może dojść do tranzakcji, jednak niekoniecznie.

    Zgoda. Nie zaprzeczam iż co najmniej dobrze by było umieć
    wytlumaczyć "ruchy na koncie firmowym". Papierami...
    Oczywiście "kasowców" pomijam, bo ci to obowiązkowo - przecież
    "ruchy" traktują jako dowody księgowe...

    >+ Jeśli
    >+ nie doszło powinieneś odesłać pieniądze do zaliczkodawcy.

    Acha... oddaję mu "z kieszeni". Bo akurat mam i akurat
    go spotkałem. W Warszawie na konferencji (a my obaj ze Śląska).
    Znaczy - znowuż mam przestępstwo na sumieniu powiadasz ?

    [...]
    >+ >ja wyciągam gotówkę, daję ją naszemu wspólnemu znajomemu Y,
    >+ >a ten wpłaca X-owi jako zapłata za coś tam i tak pieniążki
    >+ >krążą, po czym bank widzi duże obroty na koncie i o to
    >+ >chodzi,
    >+
    >+ a nie lepiej to robić na swoim ROR-ze.

    ...no ale "dla tamtego" będzie równie źle :) Jego kolega będzie się
    tłumaczył co to za przelewy :)

    No to mamy drugi punkt bez mojego oporu :)

    >+ >a przecież mogłam także, taki inny przypadek: pozwolić
    >+ >znajomemu X z Gdańska przelać kase na moje konto dla
    >+ >znajomego Y z mojego miasta, który nie ma "szybkiego" konta
    >+ >i prosił mnie o przysługę
    >+
    >+ Usłyszysz taką odpowiedź: usługi bankowe są w chwili obecnej ogólnodostępne.
    >+ Nic nie stoi na przeszkodzie założyć sobie konto w innym banku. czy jest
    >+ zezwolenie na taką działalność? Prosze pokazać faktury za takowe pośrednictwo.

    Jakie "pośrednictwo".
    Zwykły depozyt... ale co do możliwości "przyczepienie się 'papier
    prosimy'" to się nie sprzeciwiam. IMHO masz rację.

    >+ >i 5. Sprzedaję wysyłkowo towar. Klienci płacą przelewem na
    >+ >konto 50zł za towar i 5 zł za dostarczenie towaru do
    [...]
    >+ W przypadku detalu w kasie fiskalnej

    Pytaniem jest czy ma kasę "F". Nie napisał, a na dziś już jeden
    przypadek kasy niefiskalnej był :]

    >+ fiskalne mają opcję sprzedaż pozostała. A jeśli nie to normalnie. A księgujesz
    >+ oczywiście do książki w rubryce "inne przychody". Po przez rozbicie wartości
    >+ na zestawieniach sprzedaży.

    Tym razem wyjątkowo się nie czepiam a pytam... dlaczego "inne
    przychody" ? To nie jest chyba przychód "uboczny" (jak np.
    odsetki bankowe) ?
    Hm... ciekawe co robi z VAT. Niemniej... czy refaktury z zasady
    należałoby wpisywać do "innych" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)