  • Data: 2020-01-03 23:39:02
    Temat: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-03, Kviat <Kviat> wrote:

    > A czego konkretnie nie doczytałem? Co nie pasuje?
    > (Przypomnę dla zasady, że to ja wrzuciłem linka z instrukcją.)
    > Bo mam wrażenie, że to właśnie Wojtek nie doczytał, że nie trzeba tego
    > wrzucać ani do ŚT, ani do ew. wyposażenia (jeżeli planuje używać dłużej
    > niż rok).

    Ujmując stan prawny z roku poprzedniego, to składnik majątku którego
    wartość PRZEKRACZA 1500 należy ewidencjonować, o patrzymy tu:

    https://www.podatki.biz/artykuly/podatki-2019-kto-i-
    kiedy-musi-prowadzic-ewidencje-wyposazenia_23_29118.
    htm
    (artykuł na stan 2019 rok)

    ---
    Zgodnie z definicją zawartą w przepisach wspomnianego wyżej rozporządzenia ws. PKPiR,

    do wyposażenia zalicza się rzeczowe składniki majątku związane z wykonywaną
    działalnością,
    niezaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym, do środków trwałych.
    Niezaliczanie składników do środków trwałych może następować ze względu na
    przewidywany
    okres używania danego składnika majątku krótszy niż rok lub też z uwagi na jego niską

    wartość początkową (niższą niż 10 000 zł).

    Ważna jest wartość wyposażenia

    Zwróćmy uwagę, że co do zasady ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie,
    którego
    wartość początkowa przekracza 1500 zł. Składniki majątku o niższej wartości stanowią
    również wyposażenie, jednakże nie ma obowiązku ich ewidencjonowania.
    ---

    Tak, wyposażenie zalicza się bezpośrednio w koszty, i tak:

    a) wszystko < rok użytkowania było uznane za wyposażenie (nieząleżnie od wartości)
    b) wszystko o wartości < 10k jest uznane za wyposażenie (nawet długopis)
    c) był obowiązek prowadzenia wyposażenia dla rzeczy o wartości >= 1500 zł

    Ja tam widzę rozłączność.

    Od tego roku jest to wybór między ŚT i "kosztem", jak mówisz.
    Ale w zeszłym roku wybór "wsadzić do wyposażenia" czy nie,
    nie był tak uznaniowy jak to twierdzisz.

    Pytanie którego roku dotyczy omawiana sytuacja.

    To ja zapytam, na podstawie jakiego przepisy TY uważasz,
    że można było coś za 3k walnąć w koszty, bez wpisania do
    ewidencji, przy obowiązywaniu powyższych przepisów?

    > Czego zlikwidować?
    > No ludzie kochani... zacznijcie w końcu czytać ze zrozumieniem.
    > To naprawdę takie trudne?

    No żebyś się nie zdziwił. Ale termin faktyczny to "wycofanie" :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com