  • Data: 2022-01-08 16:58:16
    Temat: Re: Zasady wyceny produkcji w toku
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-01-08 o 09:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No wlasnie. A ty mowisz, ze mniej warte niz niepocięte :-)

    To zależy czego potrzebujesz.
    Można równie dobrze argumentować w kierunku Twojego
    rozumowania. Jak mi na koniec roku będzie potrzebna
    duża wartość remanentu, to będę wyceniał inaczej.

    > Co najlepiej widac powyzej :-)

    Nie ma się do czego u mnie przyczepić.

> [...]
    > Nie miales, bo sie nie zapisuje.
    > A miales moze jasną sytuacje -  np 15 grudnia kupiles materialow  za 10
    > tys zl, i jest stosowny wpis,
    > zadnej sprzedazy do konca roku nie bylo, a inwentaryzacja z 31 grudnia
    > ma wartosc 500zl i produkcja w toku 2000 zl.
    > I tu urzednik moze sie przyczepic - to co sie z tym materialem stalo.
    >
    > Jak jeszcze ma faktury, moze konkretnie zobaczyc - kupiono np 100m
    > płaskownika, którego w inwentaryzacji końcowej nie ma, więc powinien
    > zostać sprzedany lub zuzyty do produkcji.
    >
    > No chyba, ze zauwazyli, i stad twoje "boje".

    Pisałem już, że przyszli w innej sprawie,
    a sprawa sposobu wyceny produkcji w toku wynikła
    w rozmowie i luźno dyskutowaliśmy na ten temat -
    coś jak teraz z Tobą. Kluczem do zrozumienia była próba
    sprzedaży po cenie rynkowej tego, co powstało w początkowm etapie produkcji
    I to ich zatkało. Po czym oni zabrali kwity i mogli sobie
    normalnie sprawdzić co się stało, że zakupiłem w grudniu za 10tys materiału
    nic nie sprzedałem a w remanencie raptem 2tys.
    Produkcja jednostkowa/usługowa to jest trochę coś innego niż Twoje
    wyobrażenie
    oparte o realizowanie jakiejś serii czy planu.