  • Data: 2007-01-02 21:49:26
    Temat: Re: kiedy fv
    Od: "Magdi" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:459a9f7d$1@news.home.net.pl...
    > A czy kwota zaliczki netto dochodem może być czy pod żadnym pozorem
    > dochodem być nie może?
    > Mam taką sytuację jak opisna w poście, ale też taką, że klient płaci za
    > sprzęt, który sprowadzam od dystrybutora, od którego fakturę mam z 2
    > stycznia.
    > Akurat wolałbym dla ułatwienia mieć całą fakturę zaliczkową podaną jako
    > dochód grudnia.
    > Czy taka zaliczkowa faktura jest pełnym kosztem dla płatnika takiej
    > faktury?
    >
    > SIM

    cytat z ustawy Ustawa z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób
    prawnych (dla os.fiz. jest pewnie analogiczny):

    Art. 12. Ust. 4. Do przychodów nie zalicza się:
    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i
    usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także
    otrzymanych lub zwróconych pożyczek (kredytów), z wyjątkiem
    skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów),

    Jako nabywca nie uznałabym za KUP zaliczki na towar czy środek trwały, bo
    nie ma podstaw.
    A kiedy dostałeś TOWAR, którym handlujesz i kiedy przekazałeś go swojemu
    klientowi?

    Magdi