  • Data: 2002-05-23 12:21:32
    Temat: Re: pytanie dla siedzących głeboko w pełnej księgowości
    Od: Witold Grabowski <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23-05-2002 12:40, Użytkownik ESka napisał:

    > Taką wycenę stosuje się na dzień bilansowy, albo kiedy produkt utracił cechy
    > użytkowe lub przydatność, to wartość obniża się do ceny sprzedaży netto.
    > Stosowanie wyceny na poziomie ceny sprzedaży tak po prostu wydaje mi się
    > niedopuszczalne.
    Dopuszczalne to jest. Choć zaznaczam, że mnie również nie podoba się
    wycena w trakcie roku na poziomie cen sprzedaży. Zawsze można dyskutować
    co oznacza określenie "nieznaczne różnice" pomiędzy kosztami planowanymi
    a rzeczywistymi. Dla przypomnienia wklejam Art 34 pkt 2 Ustawy:
    " Składniki rzeczowych aktywów obrotowych mogą być na dzień nabycia
    lub wytworzenia ujmowane w księgach rachunkowych w
    _cenach_przyjętych_do_ewidencji_, z uwzględnieniem różnic między tymi
    cenami a rzeczywistymi cenami ich nabycia albo zakupu, albo kosztami
    wytworzenia. Na dzień bilansowy wartość składników rzeczowych aktywów
    obrotowych, wyrażoną w cenach ewidencyjnych, doprowadza się do poziomu
    określonego w ust. 1 lub w art. 28 ust. 1 pkt 6.
    _Nie_dotyczy_to_produktów_gotowych_, produktów w toku i półproduktów,
    jeżeli do ich ewidencji stosuje się koszty planowane, w tym normatywne,
    różnice zaś między planowanymi a rzeczywistymi kosztami wytworzenia
    _są_nieznaczne_. Stosowane do wyceny na dzień bilansowy ceny nabycia
    albo zakupu, albo planowane koszty wytworzenia nie mogą być wyższe od
    cen sprzedaży netto tych składników. "
    Witold Grabowski