    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie ze zmarłym mężem
    Date: Thu, 31 Mar 2011 14:12:38 -0500

    On 3/31/2011 2:05 PM, maurepass wrote:
    > Witam.
    > Mój ojciec zmarł na początku tego roku.
    > Mama chciała skożystać z możliwośći wspólnego rozliczania się,
    > jednak do chwili obecnej nie otrzymała pita ojca (cały czas słyszymy,
    > że procedura wysyłania pitów osób zmałrych długo trwa).

    Ale kto i jakiego pita ma wysłać?

    > Zastanawiam się czy jest taka możliwość aby teraz mama złożyła pit
    > z rozliczeniem indywidualnym, a później (gdy przyjdzie pit ojca)
    > złożyła korektę z rozliczeniem wspólnym?

    Ani nawet nie próbuj, bo po końcu kwietnia zmienic sposobu rozliczania
    się nie da. Efekt bedzie taki, ze bedziecie mieli dwa indywidualne
    rozliczenia.

    > Jeśli ktoś wie jak taka możliwość wygląda w praktyce bardzo prosze o odpowiedź.
    > Pozdrawiam.

    Formalnie to wygląda tak, że to nie wy się będziecie rozliczać tylko
    urząd skarbowy wyda decyzję.
    Ale najpierw napisz na jakiego pita czekacie.