  • Data: 2008-03-04 22:39:12
    Temat: Re: samochod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Mar 2008, piotrliwszic wrote:

    > szybciej będzie jak się przejdę do US
    > bo wole pytać u źródła, bo jest dość miła obsługa

    1. US *nie* jest od rozwiązywania problemów podatnika.
    W szczegolności był kiedyś wyrok sądowy, chodziło o sporą kwotę (rzędu
    milionów) i o fakt, że naczelnik którego US poradziła biznesmenowi-
    kanciarzowi jak *zgodnie z prawem* może zmniejszyć płacony podatek.
    Mnie osobiście sprawa zaskoczyła, bo o ile oczywistym jest że za
    np. wydanie bezzasadnej decyzji o umorzeniu podatku ktoś może iść
    siedzieć, to chodziło o *zgodną z prawem* poradę!
    Wniosek: urzędnik wskazujący podatnikowi drogę postępowania, która
    prowadzi do obniżenia wysokości zobowiązania podatkowego, naraża się
    na ukaranie. Dalsze wnioski do wyciągnięcia osobiście.
    Zwróć uwagę, że w razie zadania nawet pisemnie USowi pytania, nawet
    w okresie kiedy odpowiedzi były "wiążące", US *nie miał* obowiązku
    wskazywania ew. kiksów podatnika! Podatnik był łaskaw spytać US
    o metodę prowadzącą do wpakowania się w maliny (o co już nie pytał,
    bo nie wiedział *jak*) to dostawał odpowiedź na pytanie, a zakazu
    władowania się w maliny nie było.

    2. US nie jest od udzielania odpowiedzi dotyczących *niepodatkowych*
    aspektów zdarzenia.
    Sprawdź sobie w archiwum, nie raz pytałem o to jaki *jeszcze* mogą
    być haczyki pomocy de minimis.
    Wychodzi, że na razie przepisy są za krótko: za 5-6 lat będą apelacje
    w NSA, to będziemy mądrzejsi :>

    > jedyny minus jaki jest mi znany rozwiązania które ja wybrałem ( czyli
    > jednorazowy odpis )
    > jest to że po rozwiązaniu działalności gospodarczej sprzedanie
    > samochodów w ciągu 5 lat
    > będzie stanowiło mój przychód i będzie od tego do zapłacenia podatek

    Jaki "minus"?? :O
    Akurat to NIE ZALEŻY od faktu zaliczenia amortyzacji jednorazowo
    w koszt!
    Samo wpisanie do ewidencji pociąga za sobą taki skutek.
    Zajrzyj może do ustawy, co? ;)

    pzdr, Gotfryd