  • Data: 2005-01-10 09:40:59
    Temat: Re: spółka cywilna a działalność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Jan 2005, Iza wrote:

    > + Faust wrote:
    [...]
    > + > Droga Pani, analizując treść Pani pytań zadanych powyżej oraz na grupie
    > + > prawa w sprawie dlaczego w KSH nie ma nic o spółkach cywilnych. proponuję
    [...]
    > + No to mi sie dostalo:(

    Bywa :)

    > + Nie wazne, czlowiek uczy sie na bledach i nalezy traktowac je jako kolejne
    > + doswiadczenie :)

    No czekaj.
    1. Prowadzisz DG.
    2. zabierasz się za analizę porównawczą "rodzajów DG".

    Do 1. - polecam wszystkim pytającym :] poczytać tak ze 2000 ... 3000
    postów tak "na początek", coby nabrać jasności czego się nie wie.
    Jak myślisz, co można polecić do 2. ? ;)

    > + Co do ksiegowego... to i tak zbyt zameczam go pytaniami

    Moment.
    Jak mu zadajesz TAKIE pytania to on cię pewnie zbywa ;)

    > + Co do samego ksh - to poprosilabym tylko o urla (poza googlem, bo
    > + najwyrazniej zle zadaje mu pytania wiec sila rzeczy zle odpowiada) gdzie
    > + powieksze wiedze o zasady dzialania sc.

    No widzisz...
    Jeden gość usiłuje ci wyłożyć że chcesz łupnąć w gwoździa mikroskopem
    (Faust) - a ty dalej... ;)
    S.C. NIE JEST spółką HANDLOWĄ w rozumieniu KSH.
    W KSH nie ma przepisów specyficznych do S.C.

    Jak wolisz zamiast czytania z grupy (groups.google.pl -> zaawansowane,
    zapodać "cywilna cywilnej S.C. SC") to masz to wyboru Kodeks Cywilny,
    z 1000 artykułów (jest trochę ponad) część dotyczy S.C. właśnie :]
    Polecam www.podatki.pl albo inną stronę "z hateemelem" - na
    isip.sejm.gov.pl jest wersja "najbardziej oficjalna" ale primo czasem
    się ślimaczy a secundo w PDFach czasami są "kfiatki" (*wygląda* dobrze,
    ale są różne poukrywane teksty - pewnie z edycji - i po cut&paste
    można się zdziwić co tam było :>).

    > + Co do logiki... no coz, kazdy kiedys zaczynal

    ...logikę ?? ;)

    > + i pewnie kazdy ma prawo zadawac
    > + pytania, nawet te nielogiczne,

    Ależ ma, ma.
    To później inni korzystają z prawa do komentowania i dyskusji :)

    Nadal nie wyjaśniłaś czego *spodziewałaś się* po S.C. :)

    Z przykładowych zalet:
    - jest osobnym podatnikiem VAT. Dzięki temu jak ktoś "potrzebuje"
    równolegle prowadzić dwie "małe" działalności z których jedna
    musi (lub jest zdecydowanie opłacalniesza - np. handel
    z dostawami również "dla firm") być pod VAT a druga jest
    korzystniejsza "pod zwolnieniem" - no to mu się przyda
    - *zdaje się* że pozwala osobno rozliczać równocześnie ryczałt
    i zasady ogolne (w tym "szczególne zasady ogólne" czyli 19%)
    dla dochodowego; zeznaję iż osobiście wyrażałem zastrzeżenia
    do takiego rozwiązania, ale od czasu do czasu widuję komentarze
    z których wynika że "da się"

    Reszta... reszta to chyba wady :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd