  • 21. Data: 2021-11-04 18:51:15
    Temat: Re: Udokumentowanie przychodu z kryptowalut
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:618312c4$0$517$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 03.11.2021 o 21:53, J.F pisze:

    >Żadnej tajemnicy tu nie ma. Jeszcze raz proponuję, dla celów
    >podatkowych
    >BTC traktować jako rzecz, a nie walutę. W wypadku rzeczy po prostu to
    >łatwiej ogarnąć.

    Tylko jak traktowac?
    Np umylem komus okna, i w zamian dostalem oponę do samochodu?

    I jak to sie ksieguje i podatkuje?

    J.

  • 22. Data: 2021-11-04 19:22:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 04.11.2021 o 18:51, J.F. pisze:
    > Tylko jak traktowac?
    > Np umylem komus okna, i w zamian dostalem oponę do samochodu?

    uuu, niezgłoszona działalność gospodarcza, brak składek zus, brak ewidencji
    podatkowej i
    czasu pracy, brak wpisu do BDO, prace na wysokości bez badań lekaskich i szkoleń? ;)

    > I jak to sie ksieguje i podatkuje?

    najlepiej wcale

    AML mamy już od 1000 euro, sprzedając dom musiałem podpisać że nie jestem
    współpracownikiem polityka, a po Panama i Paradise papers doczekaliśmy się
    już Pandora papers, cyrk kurwa na kółkach

  • 23. Data: 2021-11-04 19:40:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.11.2021 o 18:51, J.F. pisze:

    > Tylko jak traktowac?
    > Np umylem komus okna, i w zamian dostalem oponę do samochodu?
    > I jak to sie ksieguje  i podatkuje?

    Jak sprzedasz oponę, to masz dochód.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2021-11-04 19:49:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.11.2021 o 19:05, J.F pisze:
    > A jak kupil, to ma dowod zakupu?
    >
    > Jeszcze moze twierdzic, ze wykopal sam, ale ... na portelu zapisane,
    > ze pochodza z innego porfela ..

    jeżeli nie przechodziły przez znany adres giełdowy i są w miarę 'nowe' i 'świeże' to
    dalej
    można tak twierdzić - w końcu nie ma zakazu przesyłania krypto między swoimi
    portfelami
    oraz wywalenia starych kluczy, czy po prostu korzystania z monero bądź puszczania ich

    przez mikser co jakiś czas - problemy da się uprościć do takich jak przy gotówce

    małym plusem jest że praktycznie każde krypto było kiedyś bezwartościowe, więc
    problem
    nabycia też jest do przeskoczenia, gorzej jak ktoś już ma te parę BTC czy ETH i
    chciałby
    przejść na emeryturę nie płacąc przesadnie wysokich podatków ;)

  • 25. Data: 2021-11-04 20:00:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

    >uuu, niezgłoszona działalność gospodarcza, brak składek zus, brak
    >ewidencji podatkowej i czasu pracy, brak wpisu do BDO, prace na
    >wysokości bez badań lekaskich i szkoleń? ;)

    Nie nie - umylem okna w ramach DG.

    >najlepiej wcale

    Dla utrudnienia to mam jeszcze kase fiskalna :-)

    J.

  • 26. Data: 2021-11-04 20:02:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jak sprzedasz oponę, to masz dochód.

    A wczesniej nie mam ?
    A jak to byla sztabka zlota a nie opona?

    A jak nie sprzedam, tylko zamontuje w samochodzie?

    A jesli to nie bylo umycie okna, tylko wymiana zbitej szyby, przy czym
    szybe kupilem w hurtowni, to jak z kosztami ?

    J.

  • 27. Data: 2021-11-04 22:53:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.11.2021 o 20:02, J.F. pisze:
    > A jesli to nie bylo umycie okna, tylko wymiana zbitej szyby, przy czym
    > szybe kupilem w hurtowni, to jak z kosztami ?

    Hurtownia wystawia fakturę.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2021-11-04 23:19:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Hurtownia wystawia fakturę.

    Hurtownia wystawia fakture na szybe, tylko czy to jest KUP, skoro jak
    piszesz - przychod powstanie dopiero po sprzedazy opony :-)

    J.

  • 29. Data: 2021-11-05 11:30:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 04.11.2021 o 23:19, J.F. pisze:

    > Hurtownia wystawia fakture na szybe, tylko czy to jest KUP,

    Tak, to jest KUP.
    Od przychodu za wymianę zbitej szyby. A nie od przychodu ze sprzedaży
    kryptowaluty.
    A czy ktoś ci za wymianę szyby zapłacił, czy nie zapłacił nie ma znaczenia.

    Ustawodawca rozróżnia źródła przychodów (i koszty z nimi związane).

    > skoro jak
    > piszesz - przychod powstanie dopiero po sprzedazy opony :-)

    Ale to przychód z innego źródła.
    I kryptowaluty, to nie opona.
    Robert oczywiście pisze jak zwykle głupoty twierdząc, że "proponuję, dla
    celów podatkowych BTC traktować jako rzecz, a nie walutę".

    Handlowi kryptowalutami jest dużo bliżej do handlu walutami, a jeszcze
    bliżej do handlu akcjami. A już na pewno bardzo daleko do handlu
    oponami, czy innymi RZECZAMI.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2021-11-05 14:40:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >znaczenia.
    >Ustawodawca rozróżnia źródła przychodów (i koszty z nimi związane).

    Ale ja napisalem, ze w zamian za wymiane szyby dostalem opone do
    samochodu, tak sie umowilismy.

    Robert pisze, ze jak opone sprzedam, to mam dochod, wiec poki nie
    sprzedałem, to zakup szyby jest KUP ?

> [...]

    >Handlowi kryptowalutami jest dużo bliżej do handlu walutami, a
    >jeszcze bliżej do handlu akcjami. A już na pewno bardzo daleko do

    Ale OP nie handluje kryptowalutami, tylko wynagrodzenie za swoją
    usługę tak przyjmuje :-)

    No coz, moim zdaniem, to nie powinno byc przy tym podwojnego
    opodatkowania,
    a sytuacja podobna, jakby wynagrodzenie bylo w walucie rzeczywistej
    przekazane.
    Tylko kogo moje zdanie interesuje :-(

    J.