  • 1. Data: 2003-07-13 07:19:44
    Temat: Umowa Zlec
    Od: "S.Wid" <w...@p...onet.pl>

    Czy przez kilka m-cy może osoba fizyczna (nie prowadz.dział.i nie jest
    zatrudniona na umowę o pracę i wyrejestrowana z Urzędu Pracy, nie
    podlega pod wspópracującą)
    wykonywać u mnie(prow.dział. gosp.) prace porządkowe.Opłacę składki
    ZUS, brutto pow.800 zł. Nie mogę zatrudnić na czas określony gdyż nie
    wiem czy moja działalność potrwa jeszcze 1,2 a może 4 m-ce a
    jednocześnie nie
    chcę innej osoby.
    Czy są aktualnie w prawie pracy przeszkody.
    Co na to Urząd Pracy kiedy osoba ta będzie chciała po kilku
    m-ch powrócić na zasiłek dla bezrobotnych?

  • 2. Data: 2003-07-14 07:45:08
    Temat: Re: Umowa Zlec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Jul 2003, S.Wid wrote:

> [...]
    >+ podlega pod wspópracującą)
    >+ wykonywać u mnie(prow.dział. gosp.) prace porządkowe.

    A możesz przejrzeć tu i na *.prawo (groups.googlem) archiwum
    pod kątem warunków uznawania czegoś za umowę o pracę z mocy
    prawa ? W KP (i wyrokach SN) masz m.in.:
    - "pod kierownictwem"
    - "w oznaczonym czasie i miejscu".
    [...]
    >+ Czy są aktualnie w prawie pracy przeszkody.
    >+ Co na to Urząd Pracy kiedy osoba ta będzie chciała po kilku
    >+ m-ch powrócić na zasiłek dla bezrobotnych?

    Ciekawe jak to zrobi....
    Aby dostać zasiłek, to trzeba mieć coś min. 12 miesięcy
    w ostatnich 18 miesiącach, kiedy otrzymywało się *dochody
    z umowy o pracę* w wysokości przekraczającej pensję minimalną.
    Jeśli *dziś* nie ma "bezrobotnego" i *nie bedzie nadal pracować*
    to albo zasiłku nijak nie dostanie, albo ja się jakiejś innej
    matematyki uczyłem ;)

    pozdrowienia, Gotfryd