  • 1. Data: 2007-01-15 20:12:41
    Temat: VAT na export usług internetowych za granicę
    Od: t...@g...com

    Witam,

    Mam jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce.
    Jestem płatnikiem VAT.
    Jaką stawkę VAT zastosować w przypadku kiedy firma z Wielkiej
    Brytani zleca mi wykonanie strony internetowej?
    Czy kwota netto równa się kwocie brutto?

    Ostatnio znalazłem taki fragment artykułu:

    "...
    Oczywiście zasadne jest stosowanie 22% VAT-u w odniesieniu do usług
    świadczonych przez Internet na rzecz klientów polskich. Jest to
    bowiem usługa jak każda inna i dlatego powinna być objęta podatkiem
    od wartości dodanej. Co do tego nie ma wątpliwości. Inną kwestią
    jest natomiast opodatkowanie podatkiem VAT usług intelektualnych
    świadczonych przez Internet na rzecz klientów w innych krajach.
    Stawkę 0% VAT można bowiem stosować w przypadku eksportu towarów i
    usług.
    Praktyka wskazuje jednak, że np. tłumaczenia dokonywane przez
    Internet, czy tworzenie stron internetowych przez firmę polską na
    rzecz firmy mającej siedzibę za granicą klasyfikowane są przez
    urzędy skarbowe jako usługa krajowa, gdyż jest ona realizowana w
    kraju. Zgodnie z tą interpretacją nie jest to eksport usług, a więc
    usługi te są w Polsce objęte 22% VAT-em, nawet wtedy, kiedy
    odbiorcą jest firma zagraniczna.
    ..."

    Czy mogłby ktoś z was, kto ma w tej kwestii doświadczenie,
    skomentować to?

    Z góry dziękuję.

    Tomek

  • 2. Data: 2007-01-15 20:20:35
    Temat: Re: VAT na export usług internetowych za granicę
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ostatnio znalazłem taki fragment artykułu:
    > Zgodnie z tą interpretacją

    > Czy mogłby ktoś z was, kto ma w tej kwestii doświadczenie,
    > skomentować to?

    Cytowany fragment interpretacji odnosi się do starej ustawy VAT.
    Obecnie nieco inaczej zdefiniowano miejsce świadczenia.
    Przeczytaj dokładnie artykuł 27

  • 3. Data: 2007-01-15 20:34:13
    Od: t...@g...com

    cef wrote:
    > Cytowany fragment interpretacji odnosi się do starej ustawy VAT.
    > Obecnie nieco inaczej zdefiniowano miejsce świadczenia.
    > Przeczytaj dokładnie artykuł 27

    Hej,

    Dzięki za komentarz.

    1. Czy w moim przypadku można zatem stwierdzić że
    "...miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca
    posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania."

    2. Czy w związku z tym można stosować zerową stawkę VAT?

    Szczerze mówią czytam to po raz kolejny i nie wiem dokładnie który
    z punktów artykułu 27 traktuje o moim konkretnie przypadku.

    Tomek

  • 4. Data: 2007-01-15 20:41:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Dzięki za komentarz.
    >
    > 1. Czy w moim przypadku można zatem stwierdzić że
    > "...miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca
    > posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania."

    Może można, a może nie.
    Decydują szczegóły, ja ich nie znam.

    > 2. Czy w związku z tym można stosować zerową stawkę VAT?

    Zerową na pewno nie.
    Już prędzej nie będzie to w ogóle podlegać pod VAT.

    > Szczerze mówią czytam to po raz kolejny i nie wiem dokładnie który
    > z punktów artykułu 27 traktuje o moim konkretnie przypadku.

    Myślałeś, że kilka razy wystarczy przeczytać?
    Żeby coś załapać trzeba przestudiować :-) dogłębniej.

  • 5. Data: 2007-01-16 17:08:24
    Temat: Re: VAT na export usług internetowych za granic
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    1. Czy w moim przypadku można zatem stwierdzić że
    "...miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca
    posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania."
    -------------------------

    jeżeli jest podatnikiem vat, to tak
    --------------------------------
    2. Czy w związku z tym można stosować zerową stawkę VAT?
    ---------------------------
    usługa nie podlega opodatkowaniu w Polsce
    faktura bez stawki vat
    z dopiskeim że podatek rozliczy nabywca
    to wszystko oczywiście pod warunkiem że jest vatowcem
    Szczerze mówią czytam to po raz kolejny i nie wiem dokładnie który
    z punktów artykułu 27 traktuje o moim konkretnie przypadku.
    27.3 i 27.4. 9)

    pozdr

  • 6. Data: 2007-02-28 11:34:48
    Od: t...@g...com