  • 1. Data: 2007-06-19 08:18:28
    Temat: ZUS- zakończenie DG, problemy
    Od: "e...@p...wp" <l...@o...pl>

    W 2004 r zakonczyłam formalnie działalnośc gosp. (decyzja UM z maja 2004 r.)
    Działalności tej jednak z kilku powodów nie prowadziłam już od maja 2003 r i
    nie składałam deklaracji ani w ZUS ani w US.Po prostu "nie istniałam".Pytanie
    brzmi:Jeżeli nie osiągałam dochodów i nie rozliczałam się w US to czy ZUS
    musiałam dalej opłacać ? Powstał problem deklaracji i opczywiście długu.Pan w
    ZUS twierdzi że dla niego ważny jest dokument UM z 2004 r. a nie fakt
    zaprzestania(zarobkowania) działalnmości w maju 2003 r. Przecież w US mozna
    sprawdzić kiedy była składana ostatnia deklaracja.Mój bład oczywiście polegała
    na nie wyrejestrowani DG w 2003 r.ale to juz inna sprawa.

    Pozdrawiam Anna

  • 2. Data: 2007-06-19 09:15:15
    Temat: Re: ZUS- zakończenie DG, problemy
    Od: \"@ <""monse1(\"@)op.pl">

    e...@p...wp pisze:
> [...]
    > sprawdzić kiedy była składana ostatnia deklaracja.Mój bład oczywiście polegała
    > na nie wyrejestrowani DG w 2003 r.ale to juz inna sprawa.

    Koniec firmy to data jej wyrejestrowania, a nie widzimisie właściciela.
    Za ten okres na pewno będziesz musiał uregulować składki. A jak byłeś
    jeszcze VAT-owecem, to czekaj na kontrolę z US za nieskładanie
    deklaracji VAT.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-06-19 10:02:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.06.2007 e...@p...wp <l...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > sprawdzić kiedy była składana ostatnia deklaracja.Mój bład oczywiście polegała
    > na nie wyrejestrowani DG w 2003 r.ale to juz inna sprawa.

    Gdybyś się w maju 2003 wyrejestrowała w ZUSie, to można by się bronić w ten
    sposób. Jeśli się nie wyrejestrowałaś, to moim zdaniem temat przegrany.
    Ciesz się, że upomnieli się teraz, a nie w 2012 ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2007-06-19 10:36:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    .

> [...]
    > sposób. Jeśli się nie wyrejestrowałaś, to moim zdaniem temat przegrany.
    > Ciesz się, że upomnieli się teraz, a nie w 2012 ;-)

    IMOe do końca masz rację.
    Skoro ZUS twierdzi, że ważny jest fakt prowadzenia a nie złożenia papierków
    i na tej podstawie karze tych, co to się wyerejestrowali ale działalność
    prowadzili, to w odwrotnym przypadku MUSI być konsekwetny.

  • 5. Data: 2007-06-19 10:44:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.06.2007 Cavallino <k...@...pl> napisał/a:

> [...]
    > i na tej podstawie karze tych, co to się wyerejestrowali ale działalność
    > prowadzili, to w odwrotnym przypadku MUSI być konsekwetny.

    Oczywiście, ale na tej podstawie ZUS dopuszcza (no, powiedzmy, bo różne
    słuchy chodzą o późniejszym respektowaniu tych zapewnień) wyrejestrowanie
    się z ubezpieczeń.

    Ale skoro się nie wyrejestrowała, to na własne życzenie miała płacić składki.
    Jednym słowem niejako "miała prawo" nie płacić, ale z niego nie
    skorzystała.

  • 6. Data: 2007-06-19 11:15:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Oczywiście, ale na tej podstawie ZUS dopuszcza (no, powiedzmy, bo różne
    > słuchy chodzą o późniejszym respektowaniu tych zapewnień) wyrejestrowanie
    > się z ubezpieczeń.

    Nie - na tej podstawie ZUS ocenia czy należy się składka czy nie.

    > Ale skoro się nie wyrejestrowała, to na własne życzenie miała płacić
    > składki.
    > Jednym słowem niejako "miała prawo" nie płacić, ale z niego nie
    > skorzystała.

    Nie do końca.
    Niezłożenie papieru to tylko większe utrudnienie z odstosunkowaniem się ZUS.
    Niemniej stan faktyczny i prawo lub jego brak do niepłacenia składek
    pozostał ten sam.

  • 7. Data: 2007-06-19 11:32:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > Niezłożenie papieru to tylko większe utrudnienie z odstosunkowaniem się ZUS.
    > Niemniej stan faktyczny i prawo lub jego brak do niepłacenia składek

    No nie wiem. Moim zdaniem nie ma szans. A pogodzi nas zapewne dopiero wyrok
    S.A. ;-)

  • 8. Data: 2007-06-19 13:42:46
    Od: "pablio" <p...@p...onet.pl>

    pojedź po całości
    i złóż jutro wyrejestrowanie firmy na druku ZPA z datą z 2003 roku i powiedz
    że faktycznie nie było wtedy działalności

    jedyny problem mogą się uprzeć
    to niech wydadzą decyzję
    i się odwołasz do sądu

    Użytkownik "e...@p...wp" <l...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:6e22.00000051.46779153@newsgate.onet.pl...

  • 9. Data: 2007-06-19 13:47:50
    Temat: Re: ZUS- zako?czenie DG, problemy
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-06-2007 o 15:42:46 pablio <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > pojed 1/4 po ca?o?ci
    > i z?ó? jutro wyrejestrowanie firmy na druku ZPA z dat? z 2003 roku i
    > powiedz
    > ?e faktycznie nie by?o wtedy dzia?alno?ci
    >
    > jedyny problem mog? si? uprzeae
    > to niech wydadz? decyzj?
    > i si? odwo?asz do s?du

    Tak na marginesie - skoro ZUS jest tak korzystny dla obywateli jak twierdzą
    zusiaki i politykierzy, to czemu ludzie nie chcą go płacić :)

  • 10. Data: 2007-06-19 14:46:50
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 19 czerwca 2007 15:42
    (autor pablio
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f58mgl$dt8$1@news.onet.pl>):

    > pojedź po całości
    > i złóż jutro wyrejestrowanie firmy na druku ZPA z datą z 2003 roku i
    > powiedz że faktycznie nie było wtedy działalności

    Na jakiej podstawie? ZTCW to należy to zgłosić do 7 dni...

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,