  • 11. Data: 2021-11-26 17:55:02
    Temat: Re: Zapomniane koszty w firmie
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-11-26 o 14:42, Kviat pisze:

    > A nie prościej się dowiedzieć zamiast gdybać?
    > Przecież to trwa krócej, niż napisanie tych zdań powyżej...
    >
    > https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nadwyzka-podatku-
    vat-zwrot-czy-przeniesienie-na-nastepny-okres

    Akurat ten wpis podaje specyficzne tłumaczenie dla nadwyżki podatku
    naliczonego
    czyli wtedy kiedy jest więcej zakupów.
    Ja jakoś mam prawie zawsze więcej sprzedaży niż zakupów, a stale mam VAT
    do zwrotu.
    Warto uzupełnić ten (rozmyty w przykładach) link o informację, że
    nadwyżka podatku
    do zwrotu pojawia się też, kiedy sprzedajemy stale z
    niższą/preferencyjną stawką.

  • 12. Data: 2021-11-26 18:18:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.11.2021 o 17:55, cef pisze:

> [...]
    > nadwyżka podatku
    > do zwrotu pojawia się też, kiedy sprzedajemy stale z

    Słuszna uwaga.
    Albo gdy materiały kupujemy ze stawką 23%, a usługa ma stawkę 8% i te
    materiały są wliczone w cenę usługi.

    Pozdrawiam
    Piotr