  • 1. Data: 2008-03-08 19:14:17
    Temat: Zaswiadczenie o dochodach - US
    Od: "Natalia" <n...@g...pl>

    Witam,
    wczoraj chcialam uzyskac zaswiadczenie o dochodach za ubiegly rok podatkowy
    z Urzedu Skarbowego (do stypendium). Pani w okienku stwierdzila, ze nie moze
    wydac mi takiego zaswiadczenia, bo PITy beda "gotowe" na maj i wtedy mam sie
    zglosic. Mimo, ze nie musze skladac PITu, bo zadnego dochodu w ubieglym roku
    nie osiagnelam, to w koncu pani stwierdzila, ze mam zlozyc PIT i wpisac
    wszedzie zera, zeby mogla mi teraz wydac zaswiadczenie. O co tu w ogole
    chodzi?

  • 2. Data: 2008-03-08 19:28:25
    Temat: Re: Zaswiadczenie o dochodach - US
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-03-2008 o 20:14:17 Natalia <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie osiagnelam, to w koncu pani stwierdzila, ze mam zlozyc PIT i wpisac
    > wszedzie zera, zeby mogla mi teraz wydac zaswiadczenie. O co tu w ogole

    A jak myślisz :) Przecież US wydaje zaświadczenie na podstawie "czegoś".
    Jeśli nie złożyłaś PIT-u za poprzedni rok, to skąd US ma wiedzieć jaki
    miałaś dochód?

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-03-08 20:09:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2008, t...@o...pl wrote:

    > A jak myślisz :) Przecież US wydaje zaświadczenie na podstawie "czegoś".
    > Jeśli nie złożyłaś PIT-u za poprzedni rok, to skąd US ma wiedzieć jaki
    > miałaś dochód?

    Uściślając: chodzi o pięć lat.
    Pięć lat, które można dostać, jeśli podając nieprawdziwą informację
    w dokumencie urzędowym wyłudza się świadczenie pieniężne - to one
    są "zabezpieczeniem", że podatnik poda w US prawdziwe dane :)
    i po to USowi "pusty" PIT - ale *podpisany*.

    Art.297 tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-03-08 20:40:46
    Od: "Natalia" <n...@g...pl>

    Czy stypendium naukowe uzyskane na studiach wykazuje sie w pit?

  • 5. Data: 2008-03-08 22:18:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Natalia wrote:
    > Czy stypendium naukowe uzyskane na studiach wykazuje sie w pit?

    nie

  • 6. Data: 2008-03-10 11:32:21
    Od: interpio <i...@d...pl>

    On 8 Mar, 20:28, "t...@o...pl" > A jak myślisz :) Przecież US wydaje
    zaświadczenie na podstawie "czegoś".
    > Jeśli nie złożyłaś PIT-u za poprzedni rok, to skąd US ma wiedzieć jaki
    > miałaś dochód?

    Parę lat temu, miałem podobną sytuację i dostałem zaświadczenie, że
    nie figuruje w ewidencji podatkowej (podatników).
    O to zaświadczenie starałem się w maju lub czerwcu, czyli po terminie
    składania zeznań podatkowych i bez problemu je dostałem.

    W podobnej sytuacji był mój znajomy,
    jeszcze przed końcem terminu rozliczeń
    podatków potrzebował takiego zaświadczenia do dziekanatu.
    Złożył w urzędzie skarbowym PIT-37 z 0,00 i wystarczyło, że na uczelni
    zostawił kopię z kopi złożonego w skarbówce PIT-37 z 0,00.
    Pozdrawiam Piotr