  • 1. Data: 2021-01-14 19:58:00
    Temat: dofinansowanie wynagrodzeń pracowników
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    https://wuppoznan.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-prz
    edsiebiorcow/tarcza/15zze-organizacje

    Czy trzeba oZUSować i opodatkować kwoty, jeśli otrzymaną dotacje wypłaci
    się pracownikom ?

    na przykład w 2020 roku:
    pracownik1 zarabiał 3000 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł
    pracownik2 zarabiał 3100 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł
    pracownik3 zarabiał 3100 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł
    pracownik4 zarabiał 3200 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł

    razem otrzymano dotacji: 5200 zł

  • 2. Data: 2021-01-14 22:16:03
    Temat: Re: dofinansowanie wynagrodzeń pracowników
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-14 o 19:58, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > pracownik3 zarabiał 3100 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł
    > pracownik4 zarabiał 3200 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł

    No ale dotacja jest na dofinansowanie wynagrodzeń,
    dlaczego zatem wypłaty miały by być nieozusowane
    i nieopodatkowane? Jest na to jakiś paragraf w tarczy X?

  • 3. Data: 2021-01-15 09:21:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > się pracownikom ?
    >
    > na przykład w 2020 roku:
    > pracownik1 zarabiał 3000 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł

    W sensie, że zamiast 3000zł brutto dostanie 3000zł brutto i jeszcze 1300zł?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2021-01-15 15:15:54
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 15.01.2021 o 09:21, Liwiusz pisze:
    edsiebiorcow/tarcza/15zze-organizacje

    > W sensie, że zamiast 3000zł brutto dostanie 3000zł brutto i jeszcze 1300zł?

    Nie o to mi chodzi, chodzi mi o to, że jeśli spełnia warunek obnizonego
    obrotu, ale stać go na wypłate dla pracowników, to jaki sens ma dotacja
    dofinansowania wynagrodzeń...

    Albo płacił pracownikom pod stołem i bierze dotacje, aby im to
    podstołowe wypłacić. Jest dużo firm, gdzie właściciele biorą dywidende z
    firmy płacą 19% podatek, a pracownikom pod stołem bez ZUSu, bez NFZ, bez
    zaliczki na podatek... taniej wychodzi

  • 5. Data: 2021-01-16 10:26:41
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

> [...]
    > pracownik3 zarabiał 3100 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł
    > pracownik4 zarabiał 3200 zł brutto, otrzymana dotacja 1300 zł

    chyba jeszcze do tego otrzymano dotację na składki ZUS do tych wynagrodzeń