    From: czarny <m...@f...art.lp>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jednoosobowa DG a spolka cywilna
    Date: Wed, 12 Mar 2008 15:06:37 +0100

    Witam.

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Teraz
    planuje zalozyc ze znajomym spolke cywilną (on tez prowdzi jednoosobowa DG).
    Nie znalazlem na grupie ani w Internecie odpowiedźi na nurtujące mnie
    pytanie, wiec bede wdzieczy jesli ktos zechce mi troche pomoc:

    - czy po zalozeniu S.C bedziemy placic ZUS potrójnie: tzn. ja za siebie,
    wspolnik za siebie i S.C. za siebie?
    - czy prowadzac obecnie jednoosobowa DG, i zakladajac S.C. ze
    wspolnikiem, moje obecne usługi swiadczone moim klientom wejdą
    "automatycznie" do S.C?
    - zakladajac S.C trzeba wskazac miejsce siedziby spolki (DG mamy
    "prowadzone" we wlasnych mieszkanich)a przy S.C musimy wskazac jedno
    mieszkanie (nie posiadamy lokalu typowo pod DG).
    Czytalem, ze jeden z nad wowcza musi użyczyc fragmentu swojego
    mieszkania drugiemu wspolnikowi ale nie moge zrozumiec co chodzi z tym
    dokladnie chodzi. Czy kto zechce to wytłumaczyc łopatologicznie?

    marek