  • 11. Data: 2006-12-16 20:32:37
    Temat: Re: 0% VAT na paragonie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Dec 2006, Samotnik wrote:

    > No właśnie. Tyle że teraz to mają być (albo już są) centralne
    > interpretacje i ten burdel się skończy (mam nadzieję). I wszyscy
    > będą albo dawali zwolnioną stawkę, albo 22%.

    IMO to nic nie polepsza.
    Problemem nie jest sama jednolitość, a jej źródło - czyli niejasność
    przepisów lub brak regulacji.
    Przecież nic nie przeszkadza, aby NSA raz czy drugi orzekł iż
    interpretacja swoją drogą, a prawo... swoją :>
    Rozwiązywanie problemu za pomocą prawa powielaczowego to nie jest
    metoda :), niech MF przedłoży w Sejmie projekt przepisu i już.

    > P.S. Stawka zwolniona niesie za sobą kilka kolejnych dylematów, na
    > przykład czy przy takim refakturowaniu należy stosować proporcję VAT?

    Ano.

    pzdr, Gotfryd