  • Data: 2009-01-03 01:11:18
    Temat: 1% i wskazanie na jaki cel/osobę
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Przymierzam się powoli do rozliczenia 2008 roku (ryczałt, pit-28) i
    nurtuje mnie następujący problem. Otóż co roku wpłacam 1% podatku na
    konkretną osobę podłączoną pod pewną fundację.
    Ponieważ od tego roku wpłat mają dokonywać urzędasy mam poważne
    wątpliwości, czy moje pieniądze dotrą tam gdzie powinny.

    Wyczytałem na http://www.pit.pl/1procent/index.php że:

    "W PIT rocznych brak jest rubryki na cel - np. na imię i nazwisko
    osoby, które pomoc za pośrednictwem organizacji ma być udzielona. W
    prasie pojawiły się pomysły, aby wpisywać taką informację w rubryce
    "dodatkowe informacje" - jednak dopisanie do przelewu tej informacji
    zależy od woli urzędów skarbowych i odbywałoby się poza obowiazującym
    prawem. Ministerstwo Finansów wydało oświadczenie "Jednocześnie,
    podatnik w składanym przez siebie zeznaniu podatkowym może również
    podać dodatkowe informacje, które w jego ocenie mogą mieć wpływ na
    dystrybucję środków gromadzonych przez organizację pożytku publicznego
    (np. na konkretny cel)." Jednak taki nakaz, nawet wyrażony na piśmie
    czy opublikowany w serwisie internetowym Ministerstwa Finansów nie
    wiąże urzędów skarbowych czy poszczególnych urzędników rozliczających
    nasze wpłaty."

    Jak to z tym będzie? Wolałbym, żeby te pare groszy poszło tam gdzie ja
    chcę, a nie na fotel prezesa fundacji...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/