  • 11. Data: 2005-02-18 10:37:52
    Temat: Re: 20 stycznia
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > no to zalicz zuz w koszty i juz...
    Fakt.
    Z tym, że przydałoby się jakieś oficjalne stanowisko US
    na ten temat. Bo takie "na gębę" jest równoznaczne
    z "kumple przy piwie powiedzieli".... Echh, ta nasza skarbówka...

  • 12. Data: 2005-02-18 10:43:53
    Od: "Mariusz" <M...@p...wytnijto.ift.uni.wroc.pl>

    A u mnie w US powiedzieli, ze trzeba skladac co miesiac za styczen tez
    nawet jak nie ma dochodu, tzw. PIT zerowy, bo im pózniej komputer tego nie
    lyka.

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 13. Data: 2005-02-18 11:23:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Mariusz wrote:

    > A u mnie w US powiedzieli, ze trzeba skladac co miesiac za styczen
    > tez
    > nawet jak nie ma dochodu, tzw. PIT zerowy, bo im pózniej komputer tego
    > nie lyka.

    To niech zmienią komputer albo ustawę

  • 14. Data: 2005-02-18 11:41:08
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    jureq wrote:

    > To niech zmienią komputer albo ustawę

    moze mieli na mysli zerowy po niezerowym..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2005-02-18 14:02:58
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Do 20- go, a właściwie w tym roku do 21-go lutego deklarujemy chęć
    rozliczania się z pod. doch. w sposób uproszczony bez comiesięcznego
    składania deklaracji.
    Graszka.

  • 16. Data: 2005-02-19 21:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005, jureq wrote:
    >+ A wg w/w Urzędu składać trzeba wtedy gdy "dochód powoduje obowiązek
    >+ zapłaty podatku" a nie gdy "dochód po odliczeniu ZUS...." Oczywiście
    >+ wszystko tylko na gębę, nic nie takiego nie dali na piśmie

    ...a czy chodzi o *społeczne* czy o *zdrowotne* ?
    Bo dla społecznego nie widzę jakoś żadnej podstawy.

    Natomiast dla *zrowotnego*... tak, ja kilka lat (?) temu przy
    zaciętej dyskusji byłem po tej stronie że liczy się powstanie
    "podatku większego od zera" - *przed* odliczeniami, ale odli-
    czeniami *od podatku*.
    Jak dla mnie kombinowanie z ZUS społecznym jest nieuprawnione:
    przecież "kwota wolna" to jest nieistniejące w ustawie :) pojęcie
    wymyślone przez podatników. Ustawa mówi TYLKO i samym PODATKU.
    Więc nie może o składaniu PIT decydować coś co liczy się przed
    ustaleniem (jako element obliczeń) podstawy opodatkowania !!

    Natomiast ZUS zdrowotny... to co innego !

    Możesz wyjaśnić ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)