  • 1. Data: 2005-02-18 08:39:43
    Temat: vat od samochodu osobowego i sprzedaż zw. i opod.
    Od: "ESka" <e...@g...pl>

    25 zbliża się wielkimi krokami a ja siedzę i gdybam.
    Dane podstawowe: KPiR, memoriał, VAT.
    Został kupiony na firmę samochód osobowy. W czerwcu została wpłacona
    zaliczka, w lipcu zakup sfinalizowano.
    Ponieważ jest to samochód osobowy to można odliczyć 50% VAT nie więcej niż 5
    tys. Dodatkowo firma ma sprzedaż opodatkowaną i zwolnioną, wskaźnik za rok
    2003 wyniósł 80%.
    Wg mnie rozliczenie do VAT powinno wyglądać tak:
    1. czerwiec: faktura VAT zaliczka na samochód osobowy, wysokość VAT-u 800 zł
    x 50% x 80% = 320 zł do deklaracji
    2. lipiec: faktura VAT za samochód, wysokość VAT-u 4000 zł x 50% x 80% =
    1600 do deklaracji.
    Tymczasem poprzednia księgowa rozliczyła to w ten sposób:
    1. czerwiec całość 800 zł odliczyła w deklaracji
    2. lipiec - odliczyła 4000 X 50% = 2000 zł, bez uwzględniania proporcji.
    Wydaje mi sie to błędem i chyba powinnam najpierw skorygować deklaracje za
    czerwiec i lipiec, a potem siąść do korekty rocznej.
    Czy ktoś mógłby pomóc rozwiać moje wątpliwości. Nie wiem, może ja źle
    rozumuję??

    Pozdrawiam,
    siwiejąca już ESka

  • 2. Data: 2005-02-19 21:06:22
    Temat: Re: vat od samochodu osobowego i sprzedaż zw. i opod.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005, ESka wrote:
    [...]
    >+ Wg mnie rozliczenie do VAT powinno wyglądać tak:

    1. nie jestem doradzcą podatkowym
    2. nie jestem księgowym
    3. zgadzam się z tobą...

    --