  • 1. Data: 2004-05-26 01:29:07
    Temat: 22% VAT na polskie monety kolekcjonerskie, od marży czy od ceny netto.
    Od: "h4v5" <h...@w...pl>

    Witam

    Chciałem się upewnić co do nowych przepisów dotyczących Vat'u za polskie monety
    kolekcjonerskie.
    Według przepisów w :
    USTAWA
    z dnia 11 marca 2004 r.
    o podatku od towarów i usług
    (Dz.U. z 2004 r. nr 54, poz. 535)

    Art. 43
    "...7) dostawę, łącznie z pośrednictwem, dotyczącą walut, banknotów i monet używanych
    jako prawny
    środek płatniczy, z wyłączeniem przedmiotów kolekcjonerskich, za które uważa się
    monety ze złota,
    srebra lub innego metalu oraz banknoty, które nie są zwykle używane jako prawny
    środek płatniczy lub
    które mają wartość numizmatyczną;..."

    Tu mam pytanie co oznacza "nie są zwykle używane jako środek płatniczy" i czy to
    dotyczy polskich
    monet kolekcjonerskich skoro są pełnoprawnym środkiem płatniczym w Polsce?

    Art. 120
    "...4. W przypadku podatnika wykonującego czynności polegające na dostawie towarów
    używanych, dzieł
    sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego
    podatnika dla celów
    prowadzonej działalności lub importowanych w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania
    podatkiem jest
    marża stanowiąca różnicę między całkowitą kwotą, którą ma zapłacić nabywca towaru, a
    kwotą nabycia,
    pomniejszona o kwotę podatku...."

    Czyli jak dobrze rozumiem obecnie obowiązuje 22% Vat od marży (nie od ceny netto) w
    obrocie polskimi
    monetami kolekcjonerskimi, jeżeli np. znajduje się w sprzedaży w firmie
    numizmatycznej?

    Źródło: http://www.vatwpraktyce.pl/vat.doc (dokument microsoft word)

    http://www.vatwpraktyce.pl/vat.pdf (dokument pdf)

    Pozdrawiam h4v5