  • 1. Data: 2002-07-24 07:34:47
    Temat: 6 dniowy tydzien pracy, a urlop
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam nastepujaca watpliwosc: otoz Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r KODEKS
    PRACY w Art. 154. Par. 2. mowi, ze "Za dni robocze uważa się wszystkie dni,
    z wyjątkiem niedziel oraz świąt określonych w odrębnych przepisach.
    Par. 3. Dni wolnych od pracy, wynikających z rozkładu czasu pracy w
    pięciodniowym tygodniu pracy, nie wlicza się do urlopu.".
    Co w sytuacji jesli u mnie w firmie soboty sa pracujace. Jak ja powinnam
    rozliczac urlop z pracownikami?
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi
    pozdrawiam Agnieszka

  • 2. Data: 2002-07-24 08:12:40
    Temat: Re: 6 dniowy tydzien pracy, a urlop
    Od: "News TP S.A." <j...@p...onet.pl>

    Niestety nie bardzo rozumiem ! Czy to oznacza, że w okresie rozliczeniowym
    nie udziela się w Pani firmie odpowiedniej ilości dni wolnych?!
    Par. 3 w pięciodniowym tygodniu pracy mówi co prawda nie wprost o 2 dniach
    wolnych w tygodniu (przeciętnie w tym roku 42 godziny tygodniowo) co
    oznacza, że pracownik otrzymuje np. wolną niedzielę i jakiś inny dzień w
    tygodniu (między poniedz. a piątkiem) musi to zostać zaplanowane w grafiku
    (planie) pracy i podane pracownikowi przed rozpoczęciem okresu
    rozliczeniowego. Wtedy pracownik w tygodniu ma tylko 5 dni roboczych i na
    tyle dni musi wystawić kartę urlopową (na faktycznie planowane dni pracy).
    Inaczej pracodawca łamie prawo pracy. Założyłem że jest to standardowy
    wymiar rozkład czasu pracy ( nie 3 zmiany, 4 brygady, czy równoważne normy
    czasu pracy).
    Pozdrawiam
    Yaro_p

  • 3. Data: 2002-07-24 08:26:13
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Kinga napisał:
> [...]
    > nie wlicza się do urlopu.". Co w sytuacji jesli u mnie w firmie
    > soboty sa pracujace. Jak ja powinnam rozliczac urlop z
    Pierwsza sprawa - na jakiej podstawie soboty są robocze? Czy zamiast
    tego jest inny dzień wolny w tygodniu lub w 3-miesiecznym okresie
    rozliczeniowym wychodzi średnio 5 dni roboczych w miesiącu (np. w
    jednym tygoniu 6 w drugim 4) czy też tydzień ma po prostu 6 dni
    roboczych?
    To pierwsze jest dopuszczalne, to drugie - absolutnie nie.
    Praca w soboty w drugim przypadku jest pracą w godzinach nadliczbowych
    (100% dodatku do wynagrodzenia).
    Pracownikowi nie możesz "potrącić" więcej niż 5 dni urlopu na tydzień.
    A jeżeli w tygodniu był dzien ustawowo wolny od pracy inny niz
    niedziela (jakies święto) to ten dzien równiez nie liczy się do urlopu.

    Tak, wiem, zaraz rozlegną się krzyki, że jak tak mozna, że jest
    recesja, że przeciez nie można zamknąc firmy w sobotę, że koszty pracy....
    Może i przepisy są niewygodne, ale takie są.
    Nie mówię że 6-dniowy tydzien pracy jest niemoralny, ale że niezgodny
    z obowiązującymi przepisami.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-07-24 08:50:11
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Yaro, odpowiadaj *pod* postem. To taki miły zwyczaj, jak niemlaskanie
    przy jedzeniu. A poza tym:
    Użytkownik News TP S.A. napisał:
    > Par. 3 w pięciodniowym tygodniu pracy mówi co prawda nie wprost o 2 dniach
    > wolnych w tygodniu (przeciętnie w tym roku 42 godziny tygodniowo) co

    W tym roku 41 godzin w tygodniu, w przyszłym 40.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-07-24 09:26:27
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Sorry !!!!!!
    Alw jesteś ostra chyba nie chciałbym mieć z Tobą do czynienia.
    PS.
    Co do godzin masz rację. 41 i 40

  • 6. Data: 2002-07-24 15:33:16
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > A jeżeli w tygodniu był dzien ustawowo wolny od pracy inny niz
    > niedziela (jakies święto) to ten dzien równiez nie liczy się do urlopu.

    Dzieki za wyjasnienia.
    Bede wdzieczna za rozwianie jeszcze jednej watpliwosci. Mianowicie czy
    pracownik juz po np: 2 m-cach pracy ma prawo do 2/12 czesci urlopu, czy
    dopiero po 6 m-cach pracy ma prawo do 1/2 urlopu?
    Agnieszka