  • 1. Data: 2009-01-25 18:45:48
    Temat: Abolicja - kilka pytań
    Od: marek <m...@p...pl>

    Witam wszystkich czytających grupę,
    mam kilka pytań dot. abolicji podatkowej.

    W roku 2005 odbywałem staż absolwencki przez 5 miesięcy, później
    wyjechałem do Irlandii Północnej. W roku 2005 z Urz. Skarbowym rozliczył
    mnie tylko i wyłącznie Powiatowy Urząd Pracy, jako jedyny pracodawca.
    Czy teraz chcąc skorzystać z abolicji powinienem złożyć stosowne
    formularze celem korekty zeznania, czy celem złożenia zeznania,
    przypomnę, że w roku 2005 i PUP był moim jedynym źródłem dochodów w Polsce.

    Czytając grupy i fora dyskusyjne wiem już, że powinienem przeliczyć
    funty na złotówki zgodnie z kursem z dnia wypłaty, czyli wiem co wpisać
    w pole dochód. Ale jak mam obliczać koszt uzyskania przychodów, pobraną
    zaliczę itp? O tym niestety nigdzie nie znalazłem żadnego info.

    W roku 2006 pracowałem w Irlandii Północnej 3 miesiące, później w Polsce
    1,5 miesiąca na umowę zlecenie i 6 miesięcy na umowie o pracę.
    Wg mnie za rok 2006 składam korektę zeznania - prawda? Tylko dalej
    nasuwa się pytanie o koszty uzyskania przychodów, pobraną zaliczę od
    dochodów w W. Brytanii itp. W jaki sposób i gdzie w formularzu 36
    powinienem umieścić informację o zapłaconym w W.Brytanii podatku?

    Czasu coraz mniej więc proszę o odpowiedzi i ewentualne o rady jak się
    rozliczyć z Urzędem Skarbowym.

    --
    Pozdrawiam Marek