  • 1. Data: 2009-01-25 20:31:03
    Temat: fakturowanie
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam

    Zachęcony rzeczowymi odpowiedziami na wcześniejsze pytania - brnę dalej:

    - jak zafakturować firmę niemiecką której jestem takim powiedzmy
    przedstawicielem handlowym?
    chodzi mi o to co wpisać w rubryce "tytułem"?,
    coś jak nasze "usługa marketingowa" czyli "marketing service" ?
    nadmienię że mam podpisaną z tą firmą umowę agencyjną tzn. jestem ich
    agentem (tajnym hihi)
    - j.w. tylko odnośnie zwrotu ponoszonych kosztów, tzn. mam swoje faktury
    paliwo, telefon, itp. a oni chcą zwracać mi te koszty, pomijając kwestie
    podatkowe jako co powinienem wystawiać taką fakturę?
    - może ktoś polecić jakiś sprawdzony i prosty (i najlepiej tani) program
    księgowy dla 1os. firmy?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-01-25 20:52:12
    Temat: Re: fakturowanie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > - jak zafakturować firmę niemiecką której jestem takim powiedzmy
    > przedstawicielem handlowym?
    > chodzi mi o to co wpisać w rubryce "tytułem"?,
    > coś jak nasze "usługa marketingowa" czyli "marketing service" ?

    A wiesz jaki będziesz musiał zapłacić VAT?
    Masz dobrą umowę, która gwarantuje Ci przypisanie wykonywanych uslug
    do katalogu tych z art 27.4 ustawy?
    Bo jak umowa jest dobrze zbudowana, to możesz wpisać cokolwiek
    najlepiej zgodnie z brzmieniem w umowie i ustawie ;-)

    > - może ktoś polecić jakiś sprawdzony i prosty (i najlepiej tani)
    > program księgowy dla 1os. firmy?

    Prosty i tani jest ten z Rzeczpospolitej.
    Nie wiem czy jest dobry, ale raczej go tu polecano.

  • 3. Data: 2009-01-25 21:49:33
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" wycedził w wiadomości :

    > A wiesz jaki będziesz musiał zapłacić VAT?
    Z tego co się zdążyłem zorientować to żaden, no właśnie vat jest do płacenia
    w Niemczech bo to oni są nabywcami moich usług. Czy się mylę?

> [...]
    > Bo jak umowa jest dobrze zbudowana, to możesz wpisać cokolwiek
    > najlepiej zgodnie z brzmieniem w umowie i ustawie ;-)
    A tu widzę że sprawa jest bardziej złożona niż przypuszczałem:
    Jeśli chodzi o zakres to w umowie mam:
    - obsługa klientów posiadających "te" maszyny, (obsługa to dosyć ogólnie
    chyba)
    - sprzedaż ,serwis i szkolenia w zakresie techniki ... i techniki pomiarowej
    w branży ... (przemysłowej).

    Więc z tego co pytałem w jednym biurze rachunkowym łapię się to pod
    doradztwo inżynierskie ale i również chyba badania i analizy techniczne jak
    również działalność agentów 46.19.Z.
    Chodzi mi o to że bedę wykonywał dla tej niemieckiej firmy wiele różnych
    prac (łącznie z tłumaczeniami i tworzeniem materiałów reklamowych) a fakturę
    za moją pracę muszę wystawić im tylko jedną w miesiącu na z góry określoną
    kwotę.

    > Prosty i tani jest ten z Rzeczpospolitej.
    > Nie wiem czy jest dobry, ale raczej go tu polecano.
    No właśnie muszę go namierzyć bo też o nim słyszałem.
    Ale tak "tani" aż nie musi być :)
    Zainstalowałem na próbę ten ze strony www.samozatrudnienie.com.pl - ma ktoś
    jakieś doświadczenia?

  • 4. Data: 2009-01-25 22:23:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:
    > Z tego co się zdążyłem zorientować to żaden, no właśnie vat jest do
    > płacenia w Niemczech bo to oni są nabywcami moich usług. Czy się mylę?

    Jeśli się nie wstrzelisz w szczególne usługi, to niby dlaczego
    Twoja usługa miałaby być opodatkowana tam?
    Będzie obowiązywała zasada opodatkowania w miejscu
    gdzie świadczący usługe ma siedzibę czyli nasz VAT.
    A, że to Niemców raczej nie ucieszy, to szukaj
    usług opodatkowanych tam :-)

> [...]
    > różnych prac (łącznie z tłumaczeniami i tworzeniem materiałów
    > reklamowych) a fakturę za moją pracę muszę wystawić im tylko jedną w

    Więc znajdź i fakturuj coś konkretnego,
    żeby pasowało do ustawy i umowy.

    > No właśnie muszę go namierzyć bo też o nim słyszałem.
    > Ale tak "tani" aż nie musi być :)

    To weź cokolwiek typu książka+rejestry za ok 200-500zł
    (tylko sprawdź w demo czy ma obsługę usług niepodlegających pod VAT)

  • 5. Data: 2009-01-26 00:21:03
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości :

> [...]
    > gdzie świadczący usługe ma siedzibę czyli nasz VAT.
    > A, że to Niemców raczej nie ucieszy, to szukaj

    No właśnie mogło by być: usługi marketingowe lub doradztwo techniczne lub
    usługi doradztwa, ...
    Tylko że na razie przeszedłem etap PKD i trochę VAT, PKWiU jeszcze przede
    mną ...