  • 1. Data: 2009-01-25 00:26:47
    Temat: jednoosobowa DG - pit-36 czy cuś innego
    Od: "Scob" <scob_-@-_o2.pl>

    skończył się rok. klienci zaległe faktury popłacili albo i nie..
    czy jako ekhm.. Byznesmen :D - wypełnię sobie tylko PIT-a-36 (a wspólnie z
    małżonką - wszak ona ma dochód), czy powinienem coś jeszcze na okoliczność
    nowego roku kalendarzowo/podatkowego?
    Gdzieś mi zaświtała jakaś "deklaracja o osiągniętym zysku/stracie
    prowadzącego DG..." - czy tylko mi się coś zdaje?

    pozdrawiam
    Scobowski

  • 2. Data: 2009-01-25 20:54:41
    Temat: Re: jednoosobowa DG - pit-36 czy cuś innego
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Scob wrote:
> [...]
    > wspólnie z małżonką - wszak ona ma dochód), czy powinienem coś
    > jeszcze na okoliczność nowego roku kalendarzowo/podatkowego?

    To sobie wypełnisz czy razem jeden?

    > Gdzieś mi zaświtała jakaś "deklaracja o osiągniętym zysku/stracie
    > prowadzącego DG..." - czy tylko mi się coś zdaje?

    Tak. PIT-B

  • 3. Data: 2009-01-25 23:32:21
    Od: "Scob" <scob_-@-_o2.pl>

    | Tak. PIT-B
    Dziękuję.

    Proszę podpowiedz/cie mi jeszcze: wzrost "wartości magazynu" (w tym roku
    rozpocząłem działalność - czyli cała wartośc magazynu na 31.12.08) - jest
    dochodem?
    jeśli tak - w którym pitu i gdzie powinienem go ująć?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-26 06:54:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, Scob wrote:

> [...]
    > rozpocząłem działalność - czyli cała wartośc magazynu na 31.12.08) - jest

    Jest dochodem, stan magazynu stanowi maąjtek przedsiębiorcy.

    > jeśli tak - w którym pitu i gdzie powinienem go ująć?

    Ujmuje się samo.
    Byłeś łaskaw przeczytać w rozporządzeniu o KPiR załącznik o zasadach
    wypełniania, chyba "instrukcja" jest to zatytułowane?
    Tam masz sposób policzenia dochodu z DG - i jest *w nim* ujęta różnica
    magazynowa.
    Żeby było śmieszniej, zwiększa ona przychód przez korektę kosztów :)
    (ale to z zasady "upraszczania" w KPiR wynika).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-01-27 22:21:12
    Od: "Scob" <scob_-@-_o2.pl>

> [...]
    | Żeby było śmieszniej, zwiększa ona przychód przez korektę kosztów :)
    | (ale to z zasady "upraszczania" w KPiR wynika).

    Dziękuję Ci Gotfryd - jak zwykle - serdecznie. Raczyłeś mi - jak zwykle -
    odpowiedzieć tak, że w pięty idzie.
    Ja z kolei - jak zwykle - napiszę: gdybym nie był tak cholernie leniwy, nie
    liczyłbym na to, że ktoś już przeczytał i streści w 2 zdaniach.

    pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2009-01-28 00:42:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, Scob wrote:

    > Dziękuję Ci Gotfryd - jak zwykle - serdecznie. Raczyłeś mi - jak zwykle -
    > odpowiedzieć tak, że w pięty idzie.

    Oj no... może w końcu to rozporządzenie obejrzysz :)
    Dać pod nos? ;)
    Proszę:
    Pozycja "załącznik nr 1", tam pod tabelką są "objaśnienia".

    Naprawdę WARTO przeczytać!
    Będziesz widział *gdzie* się tę różnicę remanentową upycha.
    dochód = przychód - [koszty-(różnica remanentowa)]
    Albo jakoś tak ;)

    > pozdrawiam :)

    wzajemnie :) - Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-28 07:59:07
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Jest dochodem, stan magazynu stanowi maąjtek przedsiębiorcy.

    Rozumiem, że nie dotyczy to części np. do kompa, kupionych w ramach tzw.
    ulepszania?

    pzdr.
    Mariusz

    P.S.
    Jest jakiś legalny sposób, żeby coś co leży na magazynie (załóżmy, że jest
    tego niewiele) nie stanowiło dochodu?

  • 8. Data: 2009-01-28 08:31:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Rozumiem, że nie dotyczy to części np. do kompa, kupionych w ramach tzw.
    > ulepszania?

    Dotyczy, tyle, że jest inaczej opodatkowane :)
    Znaczy nie jest opodatkowane, opodatkowana jest ew. sprzedaż.
    Rozumiem że mowa o "ulepszaniu w znaczeniu podatkowym" - ulepszanie
    nie powodujące wzrostu WP ST (po polsku: do 3500 zł) kwalifikuje się
    do wyposażenia - też nie opodatkowane, ale w razie zamknięcia DG
    idzie w remanent "ryczałtowy", zaś "w przypadku stwierdzenia, że składniki
    te nie sš wykorzystywane dla celów prowadzonej działalnoœci gospodarczej"
    wylatuje z kosztów, art.23.1.49

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-28 09:11:22
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>