  • 1. Data: 2009-01-24 23:41:22
    Temat: za mała zaliczka na pit-4R
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    Sporządzając PIT-4R i PIT-11 zauważyłem,
    że za 6-2008 wpłaciłem za małą zaliczkę (o ok. 30zł),
    po prostu pomyliłem się.

    Możecie mi powiedzieć co z tym zrobić?

    Wpłacić brakującą kwotę podając okres 06-2008 i to wystarczy?

    Pozdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2009-01-26 18:14:51
    Temat: Re: za mała zaliczka na pit-4R
    Od: "Gabi" <g...@w...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po prostu pomyliłem się.
    >
    > Możecie mi powiedzieć co z tym zrobić?
    >
    > Wpłacić brakującą kwotę podając okres 06-2008 i to wystarczy?

    Mój US daje za takie pomyłki mandaty. Można ich uniknac składajac wraz z
    deklaracją PIT-4R tzw. "czynny zal", czyli wyjasnienie na pismie.
    Powodzenia.

  • 3. Data: 2009-01-26 23:26:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, Gabi wrote:

    > Użytkownik "PiotrB." <p...@t...pl> napisał
    [...]
    > Mój US daje za takie pomyłki mandaty. Można ich uniknac składajac wraz z
    > deklaracją PIT-4R tzw. "czynny zal", czyli wyjasnienie na pismie.

    Czekaj, po kolei:
    - Piotr chyba nie potrzebuje korekty deklaracji, z opisu wynika ni,
    że za mało wpłacił (a nie za mało policzył)
    - czynny żal i wyjaśnienie na piśmie to dwie *różne* rzeczy (choć mogą
    być na jednej kartce), i od jakiegoś czasu przywrócono automatykę
    "ochrony podatnika" przy korekcie (zapomniałem kiedyś o tym
    to mi na grupie uszu natarli, mam nadzieję że nie było kolejnej
    zmiany), tak więc czynny żal jest zbędny.
    Natomiast *wyjaśnienia* są konieczne.
    Mandaty były za błąd w deklaracji (IMHO absurd) czy za brak
    informacji?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-27 18:34:06
    Od: "Gabi" <g...@w...pl>

> [...]
    > zmiany), tak więc czynny żal jest zbędny.
    > Natomiast *wyjaśnienia* są konieczne.
    > Mandaty były za błąd w deklaracji (IMHO absurd) czy za brak

    Mandaty były za niewpłacenie w terminie podatku, czyli wpłacenie zaliczki
    niezgodnej z wyliczeniem w PIT4R.

  • 5. Data: 2009-01-28 00:29:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, Gabi wrote:

    > Mandaty były za niewpłacenie w terminie podatku, czyli wpłacenie zaliczki
    > niezgodnej z wyliczeniem w PIT4R.

    Thx.
    A!!!
    Widzisz, nie zwróciłem uwagi - PIT4, czyli kradzież CZYJEGOŚ podatku,
    to faktycznie przechlapane (i zupełnie co innego niż PIT5 albo VAT,
    czyli niewpłacenie WŁASNEGO podatku, dlatego byłem podejrzliwy :))

    pzdr, Gotfryd