  • 1. Data: 2009-01-24 20:56:21
    Temat: VAT-R a transakcje z UE
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Chcę się zarejestrować do WNT, ale zastanawiam się
    czy WNT obejmuje transport i czy nie powinienem jeszcze usług z art. 28 zaznaczyć,
    a skoro już to, to czy WDT też nie wpisać za jednym zamachem.

    Czy zaznaczenie wszystkich kratek na zapas czymś specjalnym grozi ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-24 21:39:33
    Temat: Re: VAT-R a transakcje z UE
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:
    > Chcę się zarejestrować do WNT, ale zastanawiam się
    > czy WNT obejmuje transport i czy nie powinienem jeszcze usług z art.
    > 28 zaznaczyć,

    Ale jaki transport? Ten związany bezpośrednio z WNT?
    Ten akurat siedzi w podstawie opodatkowania - art 29
    a każdy inny wg art 28.

    a skoro już to, to czy WDT też nie wpisać za jednym
    > zamachem.
    > Czy zaznaczenie wszystkich kratek na zapas czymś specjalnym grozi ?

    To bez znaczenia. Informacja podsumowująca dla WNT i WDT i tak jest wspólna.
    Po co ganiaćdrugi raz z papierami.

  • 3. Data: 2009-01-24 21:42:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Ale jaki transport? Ten związany bezpośrednio z WNT?
    > Ten akurat siedzi w podstawie opodatkowania - art 29

    Uuups....siedzi dalej tj w art 31.2 pkt 2)

  • 4. Data: 2009-01-24 22:09:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2009 o 22:42:41 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Uuups....siedzi dalej tj w art 31.2 pkt 2)

    Thx, czyli jeśli sprzedawca wysyła to samodzielnie,
    to "siedzi" to już w WNT, a jeśli ja sam zlecam transport
    (sprzedawca się nie zajmuje wysyłką za granicę)
    to to już podpada pod art. 28 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-24 22:12:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2009 o 22:39:33 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Tomek wrote:
    >
    > a skoro już to, to czy WDT też nie wpisać za jednym
    >
    > To bez znaczenia. Informacja podsumowująca dla WNT i WDT i tak jest wspólna.
    > Po co ganiaćdrugi raz z papierami.

    Tak myślałem że te formularze pacany robiły
    Do tego nowy VAT-R ma 3 strony bo połączyli go z VAT-R/UE,
    tak jakby lasów było za dużo.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-24 22:24:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jeszcze jedno - jeśli wyślę vat-r jutro pocztą,
    to od poniedziałku jestem już europejsem?
    (czyli że ważny jest dzień nadania poleconego,
    tak jak z innymi papierami do US)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-24 22:40:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Thx, czyli jeśli sprzedawca wysyła to samodzielnie,
    > to "siedzi" to już w WNT,

    Tak.

    a jeśli ja sam zlecam transport
    > (sprzedawca się nie zajmuje wysyłką za granicę)
    > to to już podpada pod art. 28 ?

    W sensie obrotu na VAT UE to tak,
    ale ten transport wpadnie do wartości faktury wewnętrznej.

  • 8. Data: 2009-01-24 22:42:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:
    > Jeszcze jedno - jeśli wyślę vat-r jutro pocztą,
    > to od poniedziałku jestem już europejsem?
    > (czyli że ważny jest dzień nadania poleconego,
    > tak jak z innymi papierami do US)

    Jesteś "europejsem" jak Cię wklepią do systemu
    i będzie pokazywało valid number na stronach vies
    (wyguglasz sobie)

  • 9. Data: 2009-01-25 09:13:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2009 o 23:40:53 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Tak.
    >

    > a jeśli ja sam zlecam transport
    >
    > W sensie obrotu na VAT UE to tak,
    > ale ten transport wpadnie do wartości faktury wewnętrznej.

    Chodzi Ci o to że nie ujmuję tego na informacji VAT UE
    w ramach WNT, natomiast standardowo opodatkowuję jako import
    usług i wpisuję na VAT-7 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-25 10:59:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Chodzi Ci o to że nie ujmuję tego na informacji VAT UE
    > w ramach WNT, natomiast standardowo opodatkowuję jako import
    > usług i wpisuję na VAT-7 ?

    A na jakiej podstawie chciałbyś ująć transport na
    informacji podsumowującej?
    Tam są tylko nabycia i dostawy TOWARÓW.
    Chyba, że jest jakaś pokrętna definicja gdzieś
    pozwalająca wrzucać to z odrębnych faktur na konto WNT/WDT -
    ale nie sądzę, żeby była, bo swiadczący usługę podaje przecież swój
    numer VAT(kompletnie inny niz strony nabycia towaru)
    i jeśli opodatkowuje druga strona, to nie wędruje to przecież do
    obrotu towarowego tylko jest rozliczane jako usługa i u usługodawcy
    jest to pewnie jakieś "nie podlega" albo jakaś inna stawka niegenerująca
    VATu u wystawcy